Hej
Jag har druckit minst 20 år tillbaka, nästa varje kväll ca 1-2dl. Whisky och vissa dagar mycket mer när jag är med kompisar eller på någon fest (2-4 gånger per månad).
Jag har klarat mig väldigt bra med det här mängden utan att knappast märks på mig att jag är berusad, men sista fem år har förändras ganska mycket. Till exempel om jag har druckit 2dl. Whisky är jag riktig berusad, svårt att prata, att hålla ballans och väldigt lätt att komma i bråk med någon. Varje morgon ångrar jag mig för det och har flera gånger lovat att jag ska sluta dricka, men det verkar att jag inte klar det.
Jag vill vara anonym och behöver hjälp.

@sim_dus Hej, det är bra att du tagit första steget hit💕. Alkoholkalendern finns som en ett hjälpmedel och där kan man även skriva anteckningar. Jag använder kalendern som en liten dagbok. Skriver lite varje kväll om hur jag mått och vad jag känt under dagen. Allt som jag skriver handlar inte om alkohol utan även om små vardagliga saker. Sen läser jag väldigt mycket här och försöker skriva lite. Det är skönt att läsa och märka att man inte är den enda som upplever det här. Man känner igen sig i så mångas berättelser så ibland tror man att det var en själv som skrev det.

Heja dig och kämpa på!