Än en gång har jag börjat på min resa. Dricker inte tungt, eller? Jo kanske.. . 3,5 or. Men… det är ett problem 🥺varit länge. I natt var dag 4 nykter och jag vaknade å kunde inte somna om. Hittade då denna sida! Låg vaken och läste inlägg i 2 timmar! Var så peppad inför dag 5! Men när jag åkte hem efter att ha jobbat 10 timmar, ensam till min hund så var svängen inom affären nära. Så nu, efter att jag tagit 3 folköl så skäms jag när jag pratat med min vuxna dotter. Som hör att mamma druckit. Tänker att de andra 9 ölen jag har inte ska användas! Därför jag skapat ett konto och skriver. Plötsligt blev dag 4 ingen dag alls! Igen🥺. Jag är en ”folkis” alkis. Förstört så mycket! Hoppas på att denna sigt ska hjälpa mig att vara nykter! Någon mer som ska börja dag 1 imorgon? Eller gjort det idag?? Behöver såå stöttning! Hjälp!

Hej! Fint att du hittade denna sida och att den gav pepp, även om det inte räckte hela vägen just den gången. Som du kanske har läst i andras trådar är det inte alls ovanligt med såna snedsteg, och för många är det hjälpsamt att fortsätta skriva ändå om hur det går och vad en tänker. En annan fördel med att fortsätta skriva är att det ofta kräver att en skriver flera inlägg innan tråden "tar fart" och fler ser den och kan svara. Välkommen att berätta mer om du vill!

Hej Trazzel

Det blir tyvärr sällan som man tänkt sig tyvärr.
Jag stöttar dig gärna!

Hur gick de med de återstående 9 folkölen?

Har länge har du konsumerat folköl samt hur många?

Kärlek
/Nykterresan

Välkommen hit Trassel! Många börjar just så som du gjorde. Dag 4 några gånger. Man börjar inte från 0 nästa gång riktigt. Tror att det är rätt klassiskt det du beskriver om jobbar 10 timmar och sen tar man inte världens bästa beslut. Jag tror dessutom (en alldeles egen teori) att ölmissbruk även har lite andra delar, eftersom öl innehåller rätt många kalorier och då kanske man heller inte äter som man ska. Kanske ett steg är att försöka ta ett ordentligt omtag på kosten också. Hur som helst önskar jag dig lycka till och det finns liksom ingen anledning till att du inte skulle klara av att bryta. Det finns många fördelar med att sluta. Lycka till nu!