3 dagar in på nya året...och mår skit.
På nyårsafton kysste jag min bästa väns man....och min man (sedan 18 år) såg allt. Har en lång historia bakom mig med att inte vara tillräcklig eller värd att älskas och min man var för ca 5 år sedan otrogen mot mig, vilket fick mitt liv att rasa fullkomligt. Vi valde att fortsätta tillsammans, men vägen hit har varit skitsvår och trasslig. Periodvis har det varit jättebra och jag älskar min man oändligt mycket.
Mina alkoholvanor ställer dock till det då jag ibland inte kan stoppa, utan det blir alldeles mycket och det händer saker. Jag och min man har "storbråk" och jag känner efter att nyår blev kaos så måste det till en förändring. Alkoholen fungerar lite som en tröst och får mig att må bättre, men jag vill kunna må bra utan. Har nu bestämt mig att avstå helt och hoppas det hjälper mig må bättre och få en fungerande relation till min man.
Tyvärr är ju alkoholen en social grej och det kommer att bli tufft att stå emot när vänner o bekanta "trycker på", undrar varför jag inte ska ta ett glas bara....
Hoppas denna sida och det som finns här kan hjälpa mig.
Kram

Hej och välkommen hit!
Förstår din ångest, har också gjort dumma saker på fyllan. Kan bara säga att livet som nykter är så mycket enklare och livsglädjen kommer tillbaks! Jag kan tipsa om programmet här på Alkoholhjälpen. Börja med tre nyktra månader, tänk igenom och utvärdera. Läs och skriv mycket här, och ha strategier klara för vad du gör i sociala situationer. Tex ha med alkoholfritt, säg något om att du kör en vit vår eller liknande. Ta tag i detta nu när fönstret är öppet, det kan dröja länge mellan de gånger man blir tillräckligt motiverad för att kunna förändra.