Jag ska försöka fatta mig kort.

För några helger sedan så sa jag på fyllan till min kompis kille att jag alltid har haft ett gott öga till honom, han likaså. Det hela ledde till en kyss som jag sen drog mig ur. Jag lever ett bra liv med en man som jag älskar och värdesätter högt.

I nyktert tillstånd känner jag ingenting för min väns kille, har aldrig gjort det och förstår inte varför jag sa som jag gjorde? Jag känner honom knappt och känner ingen som helst attraktion till honom.

Varför gjorde jag såhär och vad är det för fel på mig? Ångesten har tagit över mitt liv helt efter detta.

Hej @angestbubblan och välkommen hit!
Du beskriver en händelse där alkoholen bidrog till att du gjorde någonting som helt går emot dina principer och känslor. Och du sätter verkligen ord på den ångesten som många kan uppleva när drickande av alkohol leder till konsekvenser. Oavsett om det här är en engångshändelse eller om du upplever flera konsekvenser så kan det väcka tankar om förändring. Vad skulle du behöva göra för att komma vidare?

Ibland kan det ta lite tid innan en tråd tar fart. Fortsätt gärna läsa och skriva här!
Varma hälsningar,
Nell, Alkoholhjälpen