Är så trött på mig själv, dricker varje kväll. Ibland måttligt och ofta mycket. Jag lyckas alltid hitta en orsak till att dricka och att många gånger åka "en sista gång till bolaget"

@Se klart Tack! ska testa alkoholprogrammet, måste bara ta tag i detta nu! Känns som att jag har både kunskap, fakta och motivation för att klara det, men ändå klarar jag inte att ta steget. Förmodligen har jag inte det som som jag tror.

@arelev Vad är det du ska ha, men som du inte tror att du har? Du har fakta, kunskap och motivation säger du. Känner så väl igen mig i ditt svar. Något inom en som tänker på belöning - nu har jag varit duktig en dag så ikväll kan jag dricka. Det där jäkla belöningssystemet alltså. Det gör mig snart tokig och spelar alltid ett spratt. Jag har börjat känns av levern, njurar, magsäcken också. Det ömmar. Plufsig och ful. Känner mig som 100 år.

@Hellreänbra Tack för din kommentar. Vet inte vad jag ska ha. Precis så som du skriver tänker jag också kring belöning! Det du beskriver hur du känner med organ och ålder är jag på samma nivå, och det skrämmer mig. För tre år sedan fick jag bröstcancer, allt gick bra, behandlingar, operation osv, men nu har jag fullständigt tappat det. Dricker för att döva något jag inte kan sätta fingret på.