Hej på er alla kämpar!

Jag varit medlem här ett tag och även skrivit ett inlägg förut angående min uppväxt och min relation till A.
Jag har märkt att mitt drickade sakta har ökat dom sista månaderna och det gör mig orolig och jag vill bryta detta negativa mönster
innan det blir värre.Det skulle vara skönt att ha en "sparringspartner" här inne som man kunde ventilera tankar och känslor med när man känner
att suget knackar på dörren.Som jag skrev innan så vill jag våga utmana mig själv och sluta fly från verkligheten genom att dränka alla problem och bekymmer i alkohol för vid detta laget så har dom rackarna lärt sig simma! Så det jag gör är bara att skapa mer ångest och mer problem än vad som fanns från början.Ska försöka vara här inne regelbundet och försöka hjälpa andra men även mig själv och försöka hitta viljan och styrkan till ett bättre mående och bli fri från alkoholjävlens klor en gång för alla.Jag vill påbörja den resan idag:) Ingen A idag!

Ha en trevlig helg på er och glöm inte bort att det tar inte länge tid att tänka en positiv tanke än en negativ tanke:)

Mvh Fredde

Fredde

3 dagar utan alkohol och kroppen börjar återhämta sig och jag känner mig redan gladare i sinnet och bättre i magen och ångesten har nästan försvunnit:) Men tankarna på alkohol finns fortfarande där och det blir inte lättare när man ser andra sitta och dricka på uteserveringar osv men jag ska försöka vara stark för min egen skull och slå undan alla tankar kring alkohol när suget kommer smygande.