Varit nykter i närmare två år. Sen kom semestern och återfallet var ett faktum. Inte okontrollerat, faktiskt ganska sansat och ok men jag dricker igen. Inga urflippad fyllor, inget bråk.
Idag dricker jag folköl, städar och funderar. Under mina nästan två nyktra år har jag mått jättebra fysiskt. Så skönt att slippa bakfylleångest och dåligt mående. Men faktum är, sen jag började igen har jag fått så mycket gjort!!! När jag är nykter drabbas jag av nån slags förlamande ångest, klarar inte ens att betala mina räkningar och så mycket som jag kört ekonomin i botten under min nyktra period har jag aldrig gjort förut. Så ostädat och skitigt som jag haft det har jag aldrig haft förut. Och så mycket konflikter som jag hamnat i har jag aldrig gjort förut. Det är som att jag fullständigt slutar funka.
Det är så konstigt, jag fattar ju att jag självmedicinerar, men jag får inte ihop det. Mina bägge barn har bokstavsdiagnoser. Ibland tänker jag att jag själv borde utredas men de gånger jag tagit upp det möts jag bara av något slags tvivlande svar. Har alltid varit duktig på att dölja, även i nyktert tillstånd, och ses nog som väldigt kompetent och ansvarstagande. Men så är det ju inte.
Oj vad det snurrar just nu. Men huset är iallafall nystädat, räkningarna betalda och gräset klippt. Och mitt i allt elände så är det ju iallafall lite positivt... Kram