Nu har jag fått nog. Har gjort bort mig, håller på att förstöra mitt förhållande och inser att jag är en helt värdelös pappa just nu.
Jag slutade med cannabis efter 15 års missbruk för några år sedan. Men jag bytte bara till en annan drog.. alkohol. Och mitt drickande har spårat totalt senaste 3åren. Och den här veckan gick det för långt. Igen. Det här är mitt första steg till att försöka förändra. Och första gången jag vågar säga att jag behöver hjälp

@Dagsförnågotannat Välkommen och att du tar detta steget bådar gott 💪 Är liksom en tröskel och allt blir lättare när man erkänner för sej själv att man har ett beroende. All lycka till, och gör gärna programmet här på sajten också och fyll i kalendern. Har hjälpt mej i alla fall.

@Dagsförnågotannat Du vet att du kan ringa anonymt till Alkohollinjen här? De kan säkert ge tips. Bra att du kommit till insikt. Här finns hjälp att få. Och mycket stöd från andra i samma situation. :)

@Källarmannen tack! Testade programmet igår. Har långt kvar men det här är ett första steg. Ringde även en vän/kollega som har varit i samma sits. Var stort att enns våga berätta att man behöver hjälp. Lustigt vilken expert man blir på att dölja sina problem. Han hade ingen aning alls och vi har jobbat i 6år ihop från och till och han har varit i samma sits. Lyckats sköta mitt jobb. Men det är fasen det enda. Lömskt man blir..