Hej. Jag är ny här och måste skriva något för göra ett åtagande mot mig själv. Befinner mig i kris pga mitt drickande. Fullständig katastrof just nu. Vill gärna skriva och berätta vad som hänt men jag pallar inte just nu. Har hittat hit idag och läst flera trådar och inlägg. Det stärker och motiverar mig att läsa hur ni kämpar och sliter för att må bra. Jag vill också vara en av er.

@Aldrig_mer Det kan du ansolut bli om du bestämmer dig. Själv helt nykter sedan drygt hundra dagar. (efter många års för mkt drickande).
Mår prima. Gå gärna Alkoholprogrammet som Källarmannen skriver om, finns under Stöd. Börja gärna med tre månaders nykterhet så hinner knopp ock kropp återställas något och du kommer att se klarare på saker och ting. Också ens mående förändras mycket på tre månader.
Och skriv gärna vad som du varit med om. Det är skönt att skriva av sig och inget är nytt här…❤️☺️

@Amanda L : tack för orden, uppskattas. Jag skrev och berättade men raderade. Skäms så mycket. Går nästan inte tro på det. Måste lösa det akuta och ta mig hem till Sverige och familjen igen. Alkoholen är ingenting just nu. Det får komma sedan. Tills dess är jag här för att inte glömma bort vem jag är.

@Aldrig_mer Här har nog de flesta erfarenheter som liknar dina. Ja, det är otroligt vad man kan hitta på som onykter. En tröst kan ju vara att det inte är du egentligen, utan alkoholen som kapat din hjärna.
Och som kan få en att göra otroligt skämmiga saker.
Det gamla uttrycket ”Där alkoholen går in , går vettet ut” är ju något som folk har vetat före oss.
Kom, hem, ta hjälp och när du orkar skriv och berätta här. Här finns bara förstående människor som varit med om liknande saker.
Här får du stöd!❤️
Det kan bli bra igen! ❤️❤️❤️