Det jag gjort idag var både det värsta men samtidigt bästa! Efter att ha legat vaken sedan kvart över två i natt med ångesten från helvetet och skakande händer som omöjliggjorde att hålla ett vattenglas vid 7-tiden ringde jag en beroendemottagning och blev ombedd att omedelbart komma in. De panikattacker jag upplevde på vägen dit gjorde att jag trodde jag skulle tuppa av. Fick ett otroligt varmt bemötande, pratade länge med först en sköterska och sen en läkare som gjorde lite kontroller. Fick blåsa (noll promille!), lämna blodprov, fick Oxascand mot skakningarna och en vitaminspruta i rumpan, fick dricka en mugg antabus och imorgon bitti ska jag på första besöket i öppenvården. Känner mig så otroligt lättad men samtidigt skamfylld att det skulle behöva gå så långt. Läkaren menade att skakningarna inte var abstinens vilket jag var övertygad om utan menade att det var min extremt höga ångestnivå samt situationen i sig. Abstinens kunde dock komma. Skakningarna har blivit något bättre men är inte borta. Skulle bli så glad över lite råd från er som gått igenom detta. Vad kan jag förvänta mig närmaste dygnet? Hur känslig är man med antabus? Rödvinssås? Jag fattar ju typ likörpralin men vill absolut inte riskera något alls. Stor varm kram till oss alla som kämpar mot denna fruktansvärda drog som jag hatar så mycket!