I dag är det dag 12 för mig och suget är enormt!! Blir så fruktansvärt frustrerad... Hur svårt ska det va?? I dag blir det nästan ingenting gjort. Middag på sin höjd känns det som.Jag vet vad jag har att förlora och det vill jag absolut inte, har förlorat tillräckligt. Nu är det bara vinster att inkassera. Jag har i dag vuxna barn 25,20,19 år. Tre helt fantastiska individer som alla är viljestarka och har egna liv. Jag vill vara en engegerad mamma som "kommer" i håg vad som sagts och gjorts. Vilket inte varit fallet alla gånger... Skäms något otroligt för det!!! Jag är gift med en helt fantastik man. Han stöttar mig till 100 % nu. Men jag vet oxå att om jag inte tar den här chansen kommer han inte stanna kvar. Han har sagt rent ut att han inte tänker gå under pga mitt drickande. Han är brutalt ärlig, vilket kan göra fruktansvärt ont. Jag vill ha honom kvar i mitt liv och han mig i sitt. Det "lustiga" är att vi under dessa 12 dygn kommit varandra närmare än på 10 år!! Men det blir kanske så att man kommer i från varandra när man har gemensamt ansvar för 3 indivder med allt som hör till. Man är för trött och stressad för se sin partner?? Och jag tog till vinet och han jobba jämt i stället. Men jag hoppas nu att denna possitiva förändring håller i sig. För jag har allt stöd jag kan önska, jag är älskad och respekterad av min man, mina barn, mina systrar. Vad kan man mer önska!!??Ha en bra alla ni kämpande fantastiska själar där ute.

12 dagar är fantastiskt.. men förstår känslan du har inom dig... läste ditt inlägg precis och har också en sån dag.. när INGET blir gjort.. man e som paralyserad och tankarna snurrar kring a.. jag har mycket jag borde göra idag.. saker att ta tag i både stora som små.. jag har bestämt mig för att acceptera att jag inte får nått gjort idag.. hellre då vila och inte göra nått än att hamna med ett glas istället.. ibland måste man bara få vara.. så unna dig själv den vilan idag om suget är så starkt.. var inte för hård mot dig själv..du är fantastiskt duktig och stark.. gör nått gott att äta ( eller beställ hem :)).. och sätt på en film.. det gör jag i rådande stund. Inga måste idag. Bara klara dagen vit! :) .. Imorgon kanske du vaknar med helt ny energi.. det tror jag.. ( vet inte om min ord kan hjälpa dig men tänkte jag skriver här så att du vet att du inte är ensam med tankarna.. ) / kram Odette

Ann

Jo nog är det så att man har sina mörka dagar och stunder, och även om man vet att dom kommer så är det fruktansvärt jobbigt. Jag har iaf fixat en kantarell paj till i kväll och ska fixa sallad när det är dags för middag. Jag ska nu sätta mig och lyssna på poden creepy och spela ordspel.

Nu inspirerade du mig till att göra nått bra också.. :) blir ner till affären nu och sen göra höstgryta till min man. Njut av poden och ordspelet.. imorgon är en ny dag för oss båda.. mindre mörk tror jag.. och det blir en god middag ikväll i alla fall ;) e dag i taget..

Nike Athena

Någon sa till mig att lista ner allt man har att vara tacksam för. Då känns allt bättre. Du verkar ha en sådan fin man. Dina barn. Att du hittat hit med din kantarellpaj är fantastiskt. Det kommer gå bra!