Jag vill bara försvinna under jorden och bort från mig själv.
Jag är så otroligt dum i huvudet.
Jag har förstått nu eller nej, det har jag vetat länge men nu måste jag sluta dricka. Det går inte!! Jag kan inte. Jag är alkis. Jag är precis som mamma. Sådär vidrigt äckligt full och dum och pratar med folk och får för mig dumma idéer och idioti. Fy fan för mig.

Allt från igår är så suddigt. Eller jag tror jag minns. Men har minnesluckor och får meddelanden och saker idag som ger mig sån fruktansvärt ångest när jag inte minns.

Fan för mig.

Varför kan jag inte lyckas? Jag har för fan familj & barn & man. De ser aldrig mig. De vet inte hur mycket det är. Alla tycker bara jag är en partytjej.

Jag måste ta hjälp, jag klarar inte det här själv. Har försökt i flera år men det går inte.

Jag har berättat för min bästa vän och min man. De ska stötta mig. Min bästa vän är nykterist så hon fattar. Min man förstår nog inte hur stort problemet är för mig eftersom han inte vet att jag har minnesluckor och betett mig skit (i mina ögon, andras ögon partytjej som fått för mkt), så han kommer stötta men han kommer nog inte bromsa. Han skulle kunna säga ”äsch, ta det om du vill ha ett glas”.

Men jag måste nu, för min egen skull och alla andras. Hur ska jag göra? Jag har bokat möte med en coach. Ska jag rensa ur förrådet från vin? Ska jag boka av festen i oktober? Jag vet inte för jag litar inte på mig själv!

@asterisco hej!

Jag känner igen mig i det du skriver! Väldigt liknande situation här borta.

Hur känner du såhär två dagar senare? Som jag förstod det hade du otrolig bakisångest, hur går tankarna idag?

Jag skulle absolut föreslå att göra dig av med all alkohol hemma och kanske faktiskt tacka nej till fest innan du kommit underfund med hur du faktiskt vill ta nästa steg framåt.

Lycka till! Jag börjar min resa nu mot att dricka mindre eller inte alls - vi kan väl hjälpa varandra :)

//PA