I dag har jag varit nykter i 5 veckor. Så otroligt skönt!! Så stolt över mig själv. Och de roliga är att de var ju lättare än jag trott att välja bort skiten. Hade jag vetat de hade jag slutat för länge sen ;)
Äntligen växer en bättre självbild av mig själv fram igen. Barnen ser på mig med respekt och värme. De är så lugna glada och nöjda. Jag kan köra bil när som. Jag kan somna gott och vakna utan den jäkla ångesten i bröstet. jag svettas inte längre. Inget darr. Jag har inga hemligheter i garderoben som dolda flaskor. jag har umgåtts med folk på fest som dricker och de har gått superbra. Skylt på att jag ska köra, träna eller upp tidigt. Har inte blivit massa frågor. Har varit på konsert. VOLBEAT. Var helt fantastiskt utan alkoholen.

Nu ber jag bara en stilla bön att detta lugnet ska hålla i. Att jag ska ha så mycket insikt att alkoholen och jag gjort slut med varandra.

Kram på er alla som kämpar

Falma.
Det gäller att unna sig att må bra. Du är väl värd det - precis som jag, inne på min 5:e vecka (med tre små avhopp, testande om det går att dricka socialt).
/D

falma4

Tack för värmande ord.
Bra jobbat!!! Lycka till. Kram Maria

Sundare

Gläds med dig och känner in känslan. Måste vara underbart att skriva 5 veckor utan alkohol. Jag har precis börjat om från noll...
Ha en fin dag.