Jag har förstått att jag inte hittar mina känslor utan alkohol och heller inget lugn
Jag är en impulsiv rolig människa och i andras ögon skulle de aldrig se skillnad på mig berusad eller inte
Men JAG behöver alkohol för att varva ner hjärnan!!
Jag tänker att mitt liv kanske är bäst så , med alkohol för att varva ner annars skulle jag och bli slutkörd / uttråkad

Hej! @christina81, Det här med att varva ner hjärnan med alkohol blir lätt det helt motsatta till att hitta sina känslor och ett verkligt lugn, vilket är något som infinner sig med tiden. För när det gått en månad eller två om man bara orkar hålla ut emot känslan att bara kasta sig över en flaska så blir det lättare att tänka logiskt och strukturerat på det mesta här i världen tror jag. Ha det gott!

Alkoholen blir lätt både en gas & broms. Alla nätter folk sitter uppe och dricker där de skulle somna utan. Glaset när man kommer hem efter arbetsdag. Alla som såg Dallas vet ju vad JR gjorde när han kom hem...

Även jag var rädd för vad en personlighetsförändring skulle innebära. Att jag inte skulle orka allt som förr och att man skulle bli lite grå. Tråkig.

Faktum är att jag håller med Flarran. När man förstår sig på sig själv bättre och inte behöver bedöva sig så kan man ju plötsligt styra sitt liv dit man vill. Gasen kvarstår, man blir coolare och man slipper ångest. Vi är så lurade in i alkoholträsket. Håll ut i minst 3 månader och känn skillnaden. Jag blev själv lite lyrisk när man insåg hur mycket bättre man mådde. Sedan såg man snabbt typ 10 år yngre ut. Hyn, hållningen typ allt ser mer friskt ut.

@christina81 . Du skriver att du behöver alkohol för att känna och för att varva ner. Alkohol ger en hel del negativa effekter utöver de positiva som man vill åt. Just det där med att få kontakt med känslor kan jag inte relatera till. För mig funkade det helt tvärt om. Jag minns att det var någon annan som jag tror fick Naltrexom för att minska suget och som då upplevde ett lugn i hjärnan. Jag tror att det finns betydligt bättre mediciner för att hitta lugn och fokus än just alkohol. Alkohol har för många negativa bieffekter och det är kanske därför du skriver här, för att du på sett och vis förstår att du behöver sluta, men inte riktigt vet hur du ska må bra då?
Hoppas du hittar din väg i det här