Jag har kommit till insikt efter många om och men att jag har faktiskt problem när det gäller A. Jag är oftast den som dricker mycket/mest på fester, minnesluckor, ja jag är inte den som spottar i glaset..

Jag kom in på den här sidan nu när jag googlade och är så tacksam. Helt ärligt trodde jag att det var mig det var fel på och alla andra var normal, men se där, jag var visst inte ensam!

Nu är jag ledig i två sammanhängande dagar, hade bara möte på jobbet idag så slutade 18:20. Tänkte för mig själv att bolaget stänger 19:00 så jag skulle kunna köpa vin, men det gjorde jag inte. Jag börjar redan att planera morgondagens eftermiddag, så vi får se om jag kan stå emot, vara stark och ignorera mitt begär..

Vill väldigt gärna ha någon att prata med!

pippis

Du ör absolut inte ensam. jag kan dricka vin som om de vore vatten och det finns (fanns) inget mer avkopplande att i min ensamhet dricka 1 fl eller mer . Verkligen LÄNGTAR till att få dösa ner i soffan med vinet i handen. drack alltid ett glas vin mer än alla andra på fest, minns inget, alltid för full. våldsam, listan kan göras lång. men jag har sett här inne finns alla olika typer och ingen dömer någon! jätte skönt att skriva av sig hur man känner eller mål! gör gärna det! inne på min fjärde dag nykter!

Ginger

Tack allesammans! skönt att man inte är ensam..
Jag har gjort en liten sammanfattning, för flera år sedan i tonåren hade jag en kille några år och när han gjorde slut med mig började jag festa varje helg. Och innan det festade jag typ aldrig! Så vill jag bli igen. Men hur som haver, tror jag att jag har utvecklat ett beroende där efter. Vilket min nuvarande pojkvän fick/får stå ut med nu. Han är ingen party människa. Hans familj är inte svensk och har en helt annan syn på saker. Han har ännu inte berättat för dom om mig och jag känner en oro i bröstet att när han inte är hos mig så vill jag söka stöd med vin, det är ett bra sällskap. Vi har bråkat flera gånger och jag har blivit svarta fåret i det här förhållandet pga mitt drickande. Oftast blir jag för full och han gillar det absolut inte. Jag tror saker kan bli bättre om vi flyttar ihop och han alltid finns där, men då är frågan om han vågar att berätta för sina föräldrar. Det gör det ännu krångligare att jag ej är muslim, suck.

Ginger

Jag mår bara fint idag, har ej druckit något än. Jag jobbar ofta helger och har min så kallade "helg" mitt i veckan. Idag ska killen och en kompis till honom komma. Jag funderar även på en liten flaska vin, en sån som innehåller ca två glas. Jag har inte druckit sen i söndags, vill endast ha för att det är gott och inte bli full. Vad tycker ni? Tack för omtanken, hur är det själv Karin?

Svartvit

Om du endast vill ha för att det är gott och inte för att bli full så finns det ju faktiskt många goda alkoholfria viner. Man får köpa lite olika och testa sig fram till vilket man tycker om, känns ju lite mer lyxigt än att dricka läsk :) Lycka till, hoppas ni har en härlig kväll!

Ginger

Blev lite mer än en liten flaska. Jag är 24 och min kille är här plus tre av hans kompisar jag lärt känna är här. Min kille brukar inte dricka men ikväll ville han det och automatisk sover han hos mig då och då dricker jag. Men vi är i sällskap och jag köpte två vanliga flaskor. Vi har roligt än, men inte alltid han sover hos mig (om ens en gång i månaden ) så vill ta tillfälle i akt. Vad tycker ni?

Karin01

Byta till vatten nu kanske och vakna upp imorgon och vara glad över en rolig kväll och att din pojkvän sov hos dig? :)