Jag är kvinna, 25 år och har egentligen alltid haft problem med alkohol från det att jag började "festa". Min morfar var alkoholist så det finns i släkten. Jag har precis accepterat att det är det jag också är, alkoholist.

Den senaste tider har jag fallit dit ca var 3e månad och jag hade ett återfall den senaste veckan där jag drack stora mängder vin och sprit.. Jag visste när jag gick till systemet att det var fel och dumt men det var precis som att jag inte kunde inte gå. Jag har stöttande familj och sambo men ringde ändå inte någon av dom vilket känns helt sjukt.

Jag tycker det blir värre trots att jag går och pratar med någon och har börjat med återfallsprevension. Det går jättebra i några månader och sen helt plötsligt flippar det ut och slutar med hejdlöst drickande en dag eller helg.

Nu funderar jag på medicin, är det någon som har testat? Jag förstår att det är individuellt men kan vara intressant att höra andras erfarenheter. Vag gör man annars? behandlingshem? det är ju inte direkt en dröm men tycker det är svårt att vara så ung och gå på AA t.ex. fast det kanske finns fler som mig? Jag bor i en ganska liten stad.

Jag vill verkligen bryta detta men jag börjar bli förtvivlad, det sker åter och åter igen och jag är bara så trött på det. Nu är det andra dagen nykter (tredje utan att dricka) och jag hoppas verkligen att jag kan hålla det så. Det känns bra att skriva av sig lite.

Li-Lo

Det låter som att du verkligen vill förändra din alkoholvanor och är beredd att prova både gammalt och nytt för att lyckas! Du är här också! Jag hoppas tt du får svar på en del av de frågor du har genom andras berättelser och erfarenheter.

Du är på väg

Li-Lo
Alkoholhjälpen