Hej!
Jag skriver till er för att jag behöver ert stöd. Jag är 26 år och har på sistone känt att min alkoholvana börjar bli ett problem. I perioder dricker jag inte så värst mycket. Kanske 1-4 glas per vecka som är utspritt. Andra perioder drickee jag för mycket för mitt eget bästa. Men nu känner jag för att lägga alkoholen på hyllan ett tag. Detta eftersom att på senare tid druckit mig så pass full att jag får minnesluckor. Ibland har jag inte ens förstått hur jag kom hem från krogen en kväll. Andra gånger har jag varit dum mot personer i min omgivning. Jag orkar inte mer av detta. Har sagt till mig sjölv gång på gång att jag ska dricka mindre men sedan när jag väl sitter där med vinflaskan i min hand så är det någon i mitt huvud som säger att ett glas till dör jag ju inte av. Får sådan ångest varje gång efter jag druckit. Nu har jag inte druckit något alls på 6 dagar. Blir det så att jag ska på fest kommer jag att köpa alkoholfritt.

Karin01

Vi är många här som delar ditt problem. Hur känns det inför helgen? Kram!

Valery

Hej!
Det känns väldigt jobbigt inför helgen. Går runt och försöker motstå lusten att köpa alkohol. Tänker hela tiden "Men ett vinglas kan jag väl ta?"

Gunda

Ja vi är många här som är just där du är nu, jag på dag 5. Just nu ingen ångest då jag har köpt hem alkoholfritt, det tar jag
till om jag känner att det blir för jäkligt.
Ha en bra helg, skriv och läs här det är till stor hjälp.