Hej
Jag har läst på detta forum till och från.

Jag tror/anser att jag dricker för mycket jag tycker om att dricka vin framförallt, det ger mig lugn och avkoppling helt sjukt egentligen borde kunnas få på annat sättt men vin är ju mer effektivt. Jag vill inte att alkohol ska styra mitt liv jag känner skam och skuld för allt möjligt den jag är hur jag ser ut osv .Jag vill ha en förändring. Jag vill ha hjälp jag skäms.

Omstart

Hej Rabarb,
Känner som du, vin är lugn och välbefinnande.
Jag har druckit alldeles för ofta och mycket det sista året, sett fram mot kvällen då jag kan hälla upp ett glas vin och koppla av.
Jag sökte hjälp och bestämde ett alko stopp oktober, november och december. Jag startade, drack inget söndag måndag tisdag och på onsdagen hittade jag en flaska vin som vi köpt tidigare och glömt. Vi bestämde då att vi skulle dricka den till maten vilket då ledde till att vi beslutade att börja om vår alkoholfria period måndagen efter. Fortsättningsvis dök det upp olika situationer som gav oss anledning att dricka och börja om utan alkohol på måndagen efter.
Det jag kommit fram till är att jag vill slippa möjligheten att välja vin så jag bad om antabus under en period vilket jag fått. Nu behöver jag inte tänka på att köpa hem en bag in box till helgen och det känns så skönt.

Du beskriver kort och koncis massor av känslor och tankar kring varför du vill få en förändring av din livsstil när det gäller alkoholen. Du skäms är en anledning, det krockar med den du vill vara.
Vad bra och modigt att du tar steget och börjar skriva här! Finns något mer du tror kan vara en hjälp för dig nu?

Vänliga hälsningar
Rosette
Alkoholhjälpen