Hej
Jag har sluppit sen jag var 14år i dag är 42år och har nåt min jävla botten!! Var ända dag så säger jag till mig själv ALDRIG MER!! Men så fort jag är ensam går jag till systemet och tränger bort mina röster om att ge fan i spriten!! Jag har två jätte fina barn 2 och 16 år som jag vill ha kvar likaså ett arbete. Men jag har börjat sjuka mog alldeles för ofta och sitter nu på pottkanten. Jag är skild och har bara sonen varannan helg så det mycket utrymme till att supa sig redlös. Jag sitter i mitt hem och bokstavligen häller i mig sprit tills jag somnar på golvet,sängen,toaletten.. Överallt hemma. Minst 2 dagar efter kan jag inte supa men efter det är jag igång igen. Räkningar över allt som alla andra men skiter i dom "måste ju supa annars klarar jag inte av min ångest över livet" jag har nått botten totalt,,snart blir jag av med jobbet och måste supa mer för att glömma?? Mina nära och kära vet mitt problem men jag måste ta tag i det själv vill skriva in mig på ett hem men hittar inget. Snälla hjälp mig jag super ihjäl mig snart!!!

Hej o välkommen hit. Mitt råd är att du ska söka hjälp. Åk iväg till beroendeakuten. Du kAn behöva avgiftas under läkarvård. Vägen till nykterhet e ju inte lätt, men det är inte vägen till fördärvet heller. Att du vill är en jättebra början, så hoppas du hittar din väg snabbt. Stödkram

Hej! Jag håller med Jullan65 du behöver nog mer hjälp än du klarar på egen hand. Beroendeakuten är till för oss som behöver stöd. Du har tagit första steget mot ett bättre liv genom att skriva här. Jättebra! Hoppas du går iväg och får hjälp. Skriv gärna här efteråt. Oavsett.

Hej
Lider med dig. Bra att du börjat be om hjälp för det är det du måste ha. Försök få en avgiftning genom sjukvården och gå till AA eller Länkarna eller någon annanstans där erfarenhet och möjlighet att hjälpa finns. Du kan kontakta kommunen t.ex.

Du har fortfarande ett jobb och en bostad och får träffa dina barn. Koncentrera dig på det . Till varje pris är det vad du måste försöka behålla.

Den värsta ångesten i början kan sjukvården hjälpa till med. Gå dit. Till Beroendecentrum. primärvården eller någon akut.

Jag har mer än 50 års erfarenhet som alkoholist. Började supa tidigt som du och har druckit på det sätt som du beskriver. Har varit på väg att tappa allt men lyckades komma tillbaks när det var som mörkast. Är numera periodare med mycket långt mellan perioderna. Mer än ett år.

Ta hjälp nu! Vänta inte!

med sympati
Ikaros

Frasse10

Hej
Jag skakar och svettas en hel del i lördags var jag på stor fest och min karaktär att skita i att dricka började när jag klev in genom dörren den kvällen/natten vart det säkert minst en flaska sprit,vin och öl. Jag ska i morgon bitti ringa till beroendecentrum, jag fixar inte det här själv. Nu har jag sån jävla ångest vågar inte ens gå utanför dörren. Tack för det jättefina stödet betyder enormt mycket för mig. Andra omkring mig säger bara "Ryck upp dig för fan!!" så återigen tack tack tack till tusen!!

Du beskriver verkligen tydligt hur det är för dig och vad du vill bort ifrån. Du har fått nog av den plats alkoholen tagit i ditt liv och nu vill du välja en ny väg för dig det hörs tydligt. Du skriver här som ett steg för dig att hitta den hjälp du känner du behöver. Klokt av dig! Vilket steg! och ytterligare ett att du kommer ringa beroendecentrum. Du är igång nu och tar den hjälp du känner att du behöver.

Fortsätt gärna skriv och läs här på forumet också, vi kan stötta dig på håll.

Vänliga hälsningar,
Rosette
Alkoholhjälpen

Hej Frasse
Du är på rätt väg nu. Kämpa och ta all hjälp du kan. Jag och många här har varit i din situation. Vi vet och du är inte ensam. Lycka till med kontakten på beroendecentrum.
Sköt om dig
Ikaros