Hej allesammans, blev nyss medlem! Kom nyss hem efter en blöt kväll, är 27 år har 2 småbarn och har även världens bästa sambo. Jag vet att jag har alkohol problem, är dömd för brott när jag vart påverkad av alkohol.dricker alltid för mycket och får minneslucka.sköter jobb och allt och kanske dricker en gång i månaden men när jag väl dricker blir det för mkt.Känner fan att det får vara nog,har sagt det så många gånger men sen efter nån vecka kommer suget igen och man glömmer alla problem från föregående fylla..Har inte problemet att jag måste dricka men när jag väl gör det så blir det för mycket.vill ha hjälp och råd önskas!

Galenpannan87

Hej. Jag är också ny här. Sjuk ångest från gårdagens fylla.

Jag känner igen mig i ditt drickande. När jag är nykter har jag inget starkt alkoholsug, men när jag väl dricker finns inget stopp. Alltid minnesluckor och ångest dagen efter.

Det vi måste komma ihåg är att det inte är normalt. Vi har problem. Vi måste inse det. Vi kan inte fortsätta såhär.

Jag tror på dig! Du kan vara nykter! Avstå helt från alkoholen, även om det är svårt.

Kämpa på!
Kram

Unicorn

Vi är många som delar ditt problem! Jag har alltid trott att man vill dricka hela dagarna för att man ska ha ett alkoholproblem men börjar inse att de kan se så olika ut..
Se över ditt drickande och läs andras trådar, man får perspektiv!
Kämpa på alla här delar detta problem :)

Buster

Ja då är vi 2 ang ångesten från igår, ja helt klart har vi problem och det är jag införstådd i! Tror helt ärligt inte att det går att få bort detta beteende heller och lära sig dricka med måtta. Jag kan tänka hur mycket som helst innan att "ikväll ska jag ta det lung" osv men när man blivit lurig så släpper spärrarna och man dricker tills det är slut. Får alltid minnesluckor och det är nog det allra värsta! Och så brukar jag kunna bli skapligt dryg på fyllan så inte ovanligt att man har tjafsat med folk, gjort bort sig osv, det är standard. Nej fy f*n är så less på att vakna upp dagen efter och få höra vad man gjort osv..Nu blickar vi framåt :) ;)

Galenpannan87

Jag tror också att det är svårt att lära sig att dricka med måtta, i alla fall för mig som är en allt eller inget person.

Ja eller hur, när känslan av lulligheten smyger fram så är det otroligt svårt att ta det lugnt som man tidigare lovat dig själv, och istället häller man i sig allt som går.

Håller med om att minnesluckorna är värst. Att inte veta vad man gjort/sagt till bekanta/kolleger... skapar sådan otrolig ångest! Så många gånger jag känt "nej, det här var fan sista gången!", och ändå ramlat dit helgen därpå. Nu känns det annorlunda, efter jag hittat hit!

Tack alla för att ni delar med er. Det känns bra att veta att jag kan komma hit för att ventilera, få tips och bli påmind om hur förjävlig ångesten är dagen efter!

Heja oss!

Såg Min sanning på tv häromvällen med Per Holknekt, den gamle alkoholisten, mm. Han är heligt förbannad över de som hävdar att man kan dricka kontrollerat som alkis. Själv svingade jag en Tsing Tao på kinahaket igår, promenerade sedan lugnt förbi Gröna Skylten hem utan sug, möjligen sug efter att... köpa hem lite julblommor. Att jag kan göra så = jag är inte alkis?? Bara tillfällighetsmissbrukare? Vi är alla olika. Symptomen är desamma men personen är unik, tänker jag.