Kan inte sluta tänka på en helg för några veckor sedan. Jag blev så full att jag fick minnesluckor under en del av kvällen. Hade sex utan att jag kom ihåg det. Jag har så stir ångest över detta att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Hur ska jag kunna komma över detta?

hej
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med ångesten mer än att säga att den brukar klinga av. Däremot tycker jag du bör ta hjälp med alkoholen. Det är den som försatt dig i din situation. Hjälp kan du finnna här, på AA, beroendekliniker, inom kommunen. Frågan är om du inte bör ta kontakt med något kvinnocentrum dör förståelse kan finnas. Eftersom jag är man tror jag inte jag till fullo kan sätta mig in i din situation själv även om jag också gjort liknande saker.
Vänligen
Ikaros

Svartvit

.. Om att det brukar klinga av. Jag kan inte göra annat än att "trösta" dig med att jag gjort såna saker också, jag förstår hur du känner. För min del brukar det bli bättre, gjort är gjort och det kan vi inte ändra, men det blir inte bättre av att gräva ner sig i det. Tror det är viktigt att man går vidare, även fast man har erfarenheten med sig, så gå vidare men ta lärdom. Det är viktigt att inte bara fokusera på de negativa saker man gjort och inte gjort. Tänk mer på ser positiva så kommer ångesten förhoppningsvis försvinna, du är inte ensam. Kram

Valery

Det känns så skönt att ni ändå förstår mig på ett sätt. Ni har rätt! Jag ska sluta gräva ner mig i detta. Måste gå vidare, dock kommer jag att ta lärdom av mina misstag.

Unicorn

Tror som ovanstående att det kommer blekna med tiden, var tacksam att du inte kom till skada och har hälsan i behåll och försök undvika att i liknande situationer :).
Många har tyvärr varit med om samma situation det är hemskt men det gäller att gå vidare, och om möjligt söka hjälp och prata med någon?
Alla kämpar mot att dricka sunt eller inte alls här så man kan njuta av livet och inte hamna i såna här situationer! Kram

Valery

Sitter och tänker på alkoholen igen. Har inte lika mycket ångest längre. Känns väldigt skönt. Nu ska jag se till att vara nykter ett tag, iallafall ett par månader. Vi får se hur det går. Men har ni några tips hur man kan klara av vita månader?

Tack för allt ert stöd! Det betyder verkligen jätte mycket för mig ?