Då alkoholen återigen mer eller mindre tagit över mitt liv kollade jag upp tillgänglig hjälp. Jag funderade på att kontakta Nämndemansgården. Det var lite svårt att få fram vad detta kostade och jag fick en känsla att verksamheten av outgrundliga skäl nu sålts till England. RIskkapitabolag?

Du är beredd att verkligen satsa för att få en förändring av dina alkoholvanor. Du letar efter olika former av hjälp och ett sätt är att du hittat hit och börjat skriva lite. Angående din fråga om Nämndemansgården kanske det finns någon här som kan svara, om inte kanske det går att kontakta dem så du får svar om det fortfarande är intressant.
Hoppas forumet blir hjälpsamt för dig, fortsätt gärna och berätta hur det går för dig och fråga saker.

Varma hälsningar,
Rosette
Alkoholhjälpen

Trevligt välkomnande. Mitt alkobruk har varit lite som att åka hiss. Jag är 70 nu. De senaste fyra åren har två varit helnyktra mest p.g.a viljestyrka men det så otroligt lätt att trilla dit igen, vilket jag gjort sedan en tid. Jag tänker ta tag i det hela genom att trappa ner och börja det nya året med Antabus om jag kan få det utskrivet.

en senior till på forumet. Det vore väl faan om vi inte ska få fina liv av det som återstår. Jag har valt att säga adjö till alkoholen och det är ett måste om åren framöver ska bli trevliga. Vi har ju många års facit av giftet, och en bra insikt är ju att man aldrig ångrat en nykter dag. Så i dag har varit en bra nykter dag, och i morgon ska också bli bra nykter dag, vad som än händer. Apropå att dricka varje dag, som Einstein lär ska ha sagt: ”Galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig olika resultat.”
Välkommen hit!

Ser att det gått några år sedan jag var inne på forumet. 2018 lyckades jag lägga av och klarade mig fint till slutet 2021. Jag är 76 nu. Att jag ramlade av vagnen igen hade väl blandade orsaker. En var att många fina människor som betytt mycket för mig under livet började trilla av pinn till höger och vänster. Idag har jag börjat med Antabus och hoppas det ska gå bra även om det känns lite darrigt för dagen.