Hej!
Jag har druckit mycket i mitt snart 44-åriga liv och ofta som självmedicinering. Jag är mamma till 2 underbara döttrar o 2 bonusbarn. Nu har min äldsta dotter (13 år) fått anorexia och jag har i stort sett druckit mer eller mindre dagligen sedan hon fick diagnosen på BUP 17/10. För att orka med den "oinbjudna gästen".
Vi har ett väldigt fint förhållande och pratar om allt i detta. Går även i familjeterapi med andra familjer som genomgår samma helvete.
Jag tror aldrig jag blir helnykterist, men jag har en önskan att ändra mitt beteende. Idag tar jag ett par glas, utan min man vetskap, men Imorron blir det annorlunda.
Tack för inlägg här som jag läst och blir berörd av.

Hej
Beklagar dina och din dotters svårigheter. Jag förstår också att alkohol kan vara tillfälligt lugnande i din situation. Men just självmedicinering med alkohol är mycket farligt. Beroendet kommer smygande och sedan kommer man till en punkt där det är alkoholen som tar över. Det är åtminstone den erfarenhet jag har av mig själv och andra alkoholister.

Det är nog oerhört viktigt att du klarar av att inte självmedicinera under din dotters sjukdomstid. Jag är rädd för att alkoholen kan fungera som eld på brasan eller sten på börda i din familjs situation.
Klarar du inte det själv ta hjälp. Vi finns här på forumet. Och där finns läkare, AA, beroendemottagningar som säkert vill hjälpa dig i din svåra situation.

Vänligen
Ikaros