Hej!
Ny här. Jag har just blivit lämnad av min man efter 17 år. I övermorgon åker min familj till fjällen och jag får ej följa med. Är sugen på att rakt kliva in på Systembolaget och inhandla vin. Orkar ej tänka, känner mig så fruktansvärt ENSAM!

Saltcity

Hej Annwer!
Vet inte om jag kan skriva något tröstande, mer än att även om allt ser mörkt ut nu så kommer det vända, det gör det alltid. Att dricka alkohol kommer bara göra det hela värre. Finns det någon du kan ringa?
Kram!

Hej Annwer
Välkommen hit till oss på detta forum. Här försöker vi hjälpa och stödja varandra i att klara av alkoholen.
Bra att du skrev här istället för att gå in på systembolaget direkt.

Du skriver inte om varför din man har lämnat dig. Men oavsett varför är det mycket svårt att bli lämnad. Har du någon du kan kontakta och prata med? Jag tror att det är nödvändigt. I den situation du befinner dig i skall du inte vara ensam.
Att du konkret blir lämnad av familjen känns för mig hemskt. Du måste definitivt söka hjälp någonstans. Detta skall du inte bära ensam.

Det sämsta du kan göra är att dricka. Men det inser du säkert själv.

Vi finns här för dig Annwer. Läs och skriv här! Snart dyker vänner upp här.

Vänligen Ikaros

Loffeloffe

En drös med clowner, balanskonstnärer på enhjulingar, ballerinor, lindansare, akrobater av alla de slag och cirkusar i en hel vecka är minimum vad man behöver i din situation. Fy för den lede. - Fri popcorn och Coca Cola ingår förstås. Ta hand om dig!

Famiglia

Hej och välkommen, precis som de andra skriver är lösningen inte att dricka. Jag har själv gjort det, flera gånger för att bli av med sin sorg, men istället för att bli av med den växer den bara till något större.

Som Ikaros skrev så beskriver du inte varför det har gått som det gjort. Ibland kan det vara bra att skriva av sig altt för att få ur sig det. Här finns många som stöttar och som varit i samma situation som du.

Kämpa på!