Dagen innan julafton spårade jag totalt av att ha självmedicinerat med adhd medicin inte för att knarka men jag trodde det var oriskabelt att testa en behandling på mig själv. Det i kombination med mitt drickande slutade med att jag hamnade i psykos och hämtades av polis. Mitt i allt stod min flickvän där trots att jag beteende mig som ett svin mot henne. Det är fruktansvärt... jag har iaf nu ringt min läkare och berättar om mina alkoholproblem och det är numera ett faktum i min släkt.. jag kan alltså inte längre manipulera omgivningen med att dricka. Jag är beredd att försöka sluta med den här skiten som driver en ner i avgrunden trots att man har allt, flickvän som älskar en, underbara barn och ett företag som går bra. Då måste man ju bara ge upp att jag är sjuk och att det enda som kan göra mig frisk är avhållsamhet.. fan allt känns otroligt svårt just nu även om det är skönt att berätta hemligheten att jag är missbrukare... ja fy fan vad kan man mer säga ?

Famiglia

Hej Aronswe,
Du behöver inte säga så mycket mer. Man kan hålla på länge men till sist går det ut för. Har du lyckan att behålla din underbara flickvän samt driva företaget vidare, eller ja oavsätt vilket så se detta som något positivt. En vändpunkt i livet som du måste ta vara på. Har man ett beroende, oavsett om det är tabletter, alkohol eller något annat så kommer det till sist braka samman. Det är flera missöden som gjort mig till en bättre människa. Varje gång tänker jag för mig själv, skall verkligen detta behöva hända för att jag skall öppna ögonen och inse fakta. Jag kommer bara fram till en sak, ja tyvärr, jag är inte smartare än så!

Kämpa på

BElisabeth

Välkommen hit. Ditt erkännande är troligen det första steget till att förstå vad konsekvenserna håller på att bli. Flaskan eller ditt liv med företag och familj? Ganska lätt val. Men svårare när man varit duktig i flera dagar/veckor och hållit sig nykter och vill belöna sig med "bara ett par glas". Det är nog DÄR vi snubblar de flesta av oss.
Vi andra kämpar vi också. Några hårdare än andra. Delvis beroende på hur djupt nere man är. Ta tag i det nu, med terapeut och mediciner om det behövs. Men det finns hjälp! Häng här flera gånger om dagen så du inte glömmer bort att du faktiskt har fler som har det jobbigt. Häng här så du begriper att det handlar om inte om tre dagar. Det handlar om ditt liv.
Kram på dig!

Aronswe

Jag har fått remiss till livsstilsmottagningen på riddargatan och tänkte gå på ett möte. Ja det är dags att ta det på allvar, jag och allt underbart runt mig kommer jag annars förlora..

Aronswe

Ja verkligen alla varningsklockorna ringer att jag är på fel väg... det kommer va svårt det här, man blir lite rädd och det känns övermäktigt men ett steg i taget! Fick även antidepressiva utskrivna av läkare de kanske hjälper. Har tidigare blivit så låg när jag försökt sluta..

Famiglia

Nej det kommer inte vara lätt, tips är att hänga här på forumet. Jag är själv extremt ny men känner att det hjälper när man får läsa andras berättelser. Kämpa!

Aronswe

Har nu gått sen breakdownet... usch känns tomt och grått är iaf på väg till jobbet. Hoppas på att gå på möte i helgen. Är bara så jävla trött men det går väl över! Tack för att detta forum finns ska läsa runt lite. Ha det gott

Aronswe

Önskar jag hade det där positiva som alla verkar ha här när man läser runt. Jag tycker det är piss tråkigt att fira nyår nykter... så tråkigt att vara en självömkande person som gnäller och tycker allt är så jävla jobbigt!! Usch känner mig sur och ledsen... hoppas innerligt att 2017 blir ett bättre år, förstår dock att jag då själv måste göra det bra, ingen annnan kommer göra det!

Sundare

Jag kan till en del hålla med dig - alla dessa helger som kantat vår väg här nu. Jag längtar efter lite helt vanlig vardag, då är det lättare på något vis än dessa helger - i synnerhet denna som bokstavligen symboliseras av lyfta champagneglas. Jag stålsätter mig inför kvällen där jag kommer vara den enda nyktra i ett litet sällskap om 5-6 personer.
Men mer pisstrist vore om jag vaknar bakis imorgonbitti, fy fan vad besviken jag då skulle vara på mig själv. Du också Aronswe. Jättebra att du kommit tillbaka hit, jättebra att du skriver hur jävla jobbigt och trist du tycker detta är. Sur och ledsen och lite bitter - och det får du vara. Såna dagar hör till livet de också. Men vi hörs av igen, då kanske du har en bättre dag. Tänker på dig!

Aronswe

Det har inte hänt sen innan jag var 12 år, närmar mig 40 nu så det var verkligen på tiden! Det känns bättre idag, försökte starta dagen med en tacksamhetsbön och lite meditation även om jag är rätt kass på det... stör mig lite på att jag börjat med antidepressiva för då vet jag inte om jag mår bättre av mig själv eller av medicin, fast det kanske är skitsamma :)
Viktigast för mig är att stå ut med rastlösheten och all energi som jag för överskott av när jag inte är bakis.. är ledig i januari vilket är otroligt tur eftersom jag då faktiskt kan prova att gå på NA eller AA möte...Önskar er ett 2017 fyllt med precis det ni mår bra av. May the force be with you ❤
Gott Nytt År!
✨?✨