Försöker , kämpar med att dra ner på alkoholen , inne på andra natten utan o det är ett rent helvete - svettas o skakar om vartannat. Försöker peppa mej med att jag kommer må så mycket bättre och orka mkt mera på dagen om jag inte är bakis. Kämpar på ...
Testat Campral utan att det kändes ett dugg skillnad ... vad kan ni rekommendera för att minska suget ?? Vill inte

Hej
Jag har inget bra recept mot suget om inte campral fungerar. För mig hjälper antabus eftersom jag då vet att jag inte kan dricka.
Kämpa på. Du har nog gjort det värsta nu. Läs och skriv här.
Känner med dig
Ikaros

Lena72

dej OM du vill. Min blottelse har gjort mycket. Jag ljuger för alla, även mig själv! Men hör skriver jag "ful" text.
Känns skönt!
Hur mycket dricker jag (du)
När?
Hur?
Var?
Varför?

Ta timma för timma! Jag fick själv panik när jag tänkte "helg, midsommar, fredag?!)
Dela upp!
Kram

I_79

Fy fasen vilken natt, kramper i benen o kallsvettats ända in på morgon timmarna innan jag somnade ... ska börja ta campralen igen o hoppas de hjälper nu. Hade behövt ngt mot abstinensen känns det som men det värsta måste väl va över nu.

I_79

Har inte många vita dagar på flera månader nu - dricker för att slippa ångesten.. men är så jävla låg dagen efter att jag mår ännu mera piss o bara fixar dagen så jag får dricka ikväll igen :(
Men nu ska jag fan klara det !!

Du har tagit flera steg redan i din förändring av alkoholvanorna. Ett stort steg du tagit är att berätta och läsa här på forumet. Verkligen bra gjort!
När det gäller vid risk för eller vid abstinens brukar vi rekomendera att inte sluta själv på egen hand. Det kan vara bra att ta stöd från vården särskillt om man mår mycket dåligt och druckit varje dag under en tid. Du kan läsa mer under vår faktafilk/akut/abstinens eller ringa 1177.
Samtidigt väljer såklart du hur du vill göra. Fortsätt gärna skriv och läs här och berätta hur det går för dig.

Vänliga hälsningar
Rosette
Alkoholhjälpen

I_79

Tack Rosette .. försökt få hjälp men de har dragit ner på mina antidepressiva och satt in Campral .. Mera ångest = mera alkohol - vågar inte gå dit igen ifall de tar resten av mina andra tabletter ifrån mej :( ..
onsdag kväll o jag är hemma iallafall ????

Nu är jag klar med A

Bra bara kämpa på några dygn sedan blir det lättare!
Jag änvänder campral och antabus men jag tyckte att det tog några dagar innan man kände att campalen hjälpte!
Kämpa och skit i A det blir bättre och det viktigaste är att man har kommit till insikt själv att man ska sluta med A och att man har ett problem

I_79

Jag är rädd för Antabus, rädd att jag ska dricka iallafall ?
Vad händer då ?

Hej I 79
Jag har druckit en gång på antabus och gör aldrig om det. Jag fick rusande puls, kraftig rodnad i ansiktet, en dunkande huvudvärk, svårigheter att andas, illamående yrsel, och svettningar. Förmodligen också ett blodtrycksfall.
Det som händer i kroppen när man dricker alkohol med antabus i kroppen är i själva verket en förgiftning. Enzymet som bryter ner acetalaldehyden, som bildas av alkoholintaget, i levern blockeras varför acetalaldehyden går rakt ut i blodet.
DRICK ALLTSÅ INTE med antabus i kroppen.
Vänligen
Ikaros