Oh. Nu är det helg och här sitter jag och känner ett enormt sug efter ett glas vin som jag sen vet blir 2, 3 och 4. Sen i säng utan att borsta tänderna. Uppvaknande under natten med ångest och svid i magen. För att inte tala om alla snacks jag sätter i mig när jag dricker. Det lugn jag får efter 1 glas vin önskar jag hitta genom något annat...men vad ?? Tycker livet känns sådär utan alkohol och sådär med alkohol. Önskar jag kunde kontrollera mitt drickande och framförallt bli av med suget....

Hej Metafor
Hur har du det där du är? Är du ensam? Är du orolig för något? Är det något som är bra?? Känner du att livet är meningsfullt? ...? ..?
Jag frågar eftersom jag undrar om du vill döva något. Som bedövningsmedel är ju alkohol mycket verksamt men som du skriver finns där en baksida också. Alkoholen är också ångestskapande.
Jag har många gånger varit i din situation och den enda lindring jag kan bidra med är att du försöker avleda tankarna genom att göra något annat. Som att läsa och skriva här till exempel. Det här forumet är en guldgruva för den som söker. Suget som du beskriver brukar försvinna om man försöker avleda tankarna. Genom att skriva här har du ju påbörjat det arbetet. Ett första steg, men det är det första steget som är viktigast eftersom det anger färdriktningen.
Lycka till och ha en trettondagsafton som är så bra som möjligt.
Ikaros