Hej vad gör ni när ni är sådär jättesugna på ett glas vin på helgen??

Malkolm85

Hej Ninni jag sitter i den situationen just nu. Får ångest och blir rastlös. Men jag försöker göra andra saker. Se på film umgås med vänner allt man kan som får en på andra tankar. Man får ta det timme för timme när de är som värst. Jättebra att du låter bli ? kämpa på!

För mig är ett glas inget alternativ. De mångdubblar sig och jag blir redlös.
Vad händer för er om ni tar ett glas? Räcker det med det eller ..
vänligeb
Ikaros

Björkek

Ett glas funkar inte för mig, det skulle bara ge frustration och merbegär. Sen skulle jag dricka tills flaskan var tom, Därför har jag inte ens tanken på att våga mig på att ta ett enda glas, det är inte värt det överhuvudtaget. Har inget sug heller just nu. Det jag har druckit på tidigare är olika typer av känslor som jag haft svårt att hantera, och då flytt in i alkoholen (vilket såklart gett ännu mer problem och ohanterliga känslor). Jag har 2 veckor idag, och tar en dag i taget, men intentionen och målet är att fortsätta vara helnykter framgent.

Coco79

Jag har inte ännu så mycket erfarenhet hur jag gör, nykter bara andra dagen än så länge. Men idag hade jag ett himla sug redan tidigt på eftermiddagen, då ringde jag först en vän (men talade inte om A för hon vet inte om mitt problem), sen åt jag en sen lunch, jobbade klart. Tog en promenad. Duschade när jag kom hem. Åt middag och såg samtidigt på USAs presidentskifte på tv. Åt choklad. I några minuter/perioder glömde jag bort tanken på vin. Och nu är det inte längre någon ide att tänka på vin för jag har inget hemma och systemet är stängt, tur är väl det!

Elias

Förstod nog att du egentligen inte menade "ett glas vin", räckte det med det skulle du inte haft några problem...
Finns nog inget universalrecept på hur man undviker det där första glaset, det är väldigt individuellt hur man parerar suget. En sjuhelvetes vilja att vara nykter hjälper förstås en hel del och att läsa olika berättelser här ger också styrka. Håller du dig vit en tid kommer du garanterat att känna hur skönt det är att sova med kvalitet, vakna utan fylleångest, slippa minnesluckor, slippa planera för drickandet, slippa smyga och försöka dölja spår osv. Livet återvänder!
I mitt fall var första veckan värst, med abstinens och våldsamt a-sug. Nu är "bara" ett visst sug kvar, men lyckat hålla det stången hittills. 22:a vita dagen idag. Om jag inte klarar detta själv, kommer jag att söka hjälp.
Kämpa på!!!