Idag är det tre veckor sen jag bestämde mig. Inte en droppe har runnit ner i min mage. Först nu börjar det bli lite lättare har inte riktigt samma abstinens längre. Jobbiga perioder kommer givetvis men har man konsumerat alkohol ofta i 17 år så vore det väl konstigt om det bara gick över. Dessa tre veckorna har inte varit en dans på rosor. Nej snarare dans på spik och glas väldigt jobbigt periodvis men idag känns det rätt okej. :) Mitt första delmål är en månad när det målet uppnått satsar jag på tre månader osv. Jag är noga med att unna mig något som belöning efter varje genomförd vecka. Jag bygger modeller så det har blivit att jag gett mig själv en ny modell varje vecka. Modellbygge har varit min räddning eftersom det kräver 100% av koncentration och håller tankarna ifrån alkoholsuget. Jag tycker alla där ute som försöker är duktiga.:) huvudsaken är att man försöker. ett bakslag är inte så farligt det är värre att konstant ha bakslag. Jag tänker ofta på ett utryck min morfar alltid sa. "alkohol är en god tjänare men en grym herre" I mitt liv finns det numera bara plats för en herre och den herren är jag. Fortsätt kämpa alla där ute. Låt inte alkoholen förstöra era liv det har förstört mitt alldeles för mycket. Men nu är vi på banan igen.

Ha det bäst var rädda om er det är aldrig för sent.