Jag började en tråd för ett år sedan. Och hade då en hel del att ta itu med.

Nu har jag tagit itu med massor och mycket.

Har insett masdor och mycket.

Men till syvende och sist är min "paus"knapp kvar.
Det är så det känns. Den största anledningen till att svepa ett glas vin, förlåt. En flaska vin.

Att få somna bort. Och vakna till en ny dag.

Jag älskar söndagar.
Ingen alkohol finns. Jag kan vara nykter.
Jag hinner göra tusen och en saker.

Och sover bra. Snurrar ett tag innan jag somnar, Men sover.

Jag ser framför mig livet som jag vill leva. Där vardagen är nykter, och större delen av helgen också.

Men impulsen att bära hem en flaska är så stor. Hela dagen känns det som att idag blir en nykter dag. Men när klockan närmar sig fem och det är dax att åka hem, då är det svårt.
Jag har iaf helt slutat med bibbarna. De tog alltid slut så fort ;-)

ND79

Jag är själv rätt ny här, men jag tror att vi alla kan ge och få hjälp ifrån varandra här.

Kämpa på!

Tassen33

Håller med dig. :)
Det går lättare med lite hjälp!

Tassen33

Är lite svårt att sätta. Eller det har jag ju redan gjort.

I förra årets almanacka fanns det månader utan en enda nykter dag.
Och en månad med 7 nyktra dagar totalt.
Det är liksom startläget.
Dock så har det sista halvåret, utan BiB, iaf inneburit mindre konsumtion, men ändå hälsoskadligt mycket.

Januari hade en nykter dag. Februari hittintills en.

Alltså två nyktra dagar i år.
Nu vill jag samla ihop flera.

Vaniljsmak

Hej. Jag är ny här och vill mest kika in överallt för att se vilka problem andra har och jag inser att jag kan identifiera mig i mångt och mycket av de andra skriver. Det är nästan så man lurar sig själv, när man inte dricker SÅ mycket, när man dricker mindre än man drack förut. De måste ju betyda att man tagit tag i sitt problem, eller hur? Sen att drickandet spritt ut sig över veckans alla dagar ... ptja ... jag dricker ju inte så jag blir stupfull varje helg i alla fall.

Andra dagen nykter idag. Idag är jag nykter. Igår var igår, den dagen är gjort. Idag är idag och idag är jag nykter. Imorgon är en ny dag.

Hur ser planen ut för att samla fler nyktra dagar för dig? Blir det total avhållsamhet?