Ikväll är min första kväll nykter på väldigt väldigt länge! Jag åkte dit för rattfylla för ca 2 år sedan och hade efter det varit utan alkohol på vardagar i över ett år nu. Ville inte sluta dricka helt. I julas spårade allt ur och jag började ta till vardagar igen. Jag har ljugit för min sambo miljoner gånger och igår satte vi oss ner och pratade om detta. Jag måste ordna upp mitt liv för annars kommer inte hon orka, och inte jag heller. Jag känner att det är på tiden. Nu måste jag lägga av helt! Imorgon ska jag till gymmet och skaffa gymkort! Just nu ligger jag i badet och ska snart lägga mig för att sova. Denna kväll har varit sådär jobbig. Men antar det blir kämpigare i slutet på veckan. Speciellt i helgen! Förslag på vad vi kan hitta på nykter en fredag/lördag. Ser fram emot mitt nya liv och är tacksam för stöd och hjälp här. Kram alla och ha en fin natt! <3

AlkoDHyperD

Hon valde åt dig så du slapp våndas över det mer än precis då, när möjligheten försvann framför ögonen. Önskar att jag hade sluppit välja själv varje gång. Visst kan det kännas kränkande i stunden och visst kan man reagera som ett barn vars godispåse blir ryckt ur händerna, men efteråt...Starkt och klokt av henne. Stöttning på riktigt i den konkreta vardagen skulle jag kalla det hon gjorde. Din hjärna är kidnappad i just den här frågan och hon ser det och tar över rodret en stund.

Vaniljsmak

Vad fint att din sambo kunde hjälpa dig med ett svårt beslut! Sådär var det för mig igår. Det var någon timme där under eftermiddagen/kvällen när yngsta var extra jobbig och tillslut hängde äldsta på i bråket. Tillslut satte jag mig i soffan och påpekade för mannen att bolaget var öppet i 30 minuter till. Han sa väl något i stil med ”Jaha, kul för dem” och så var det inget mer med det. Han lämnade inget utrymme för diskussioner och där satt jag som ett småbarn och blev lite butter för att jag inte fick de jag så gärna ville ha. Idag känns det bra, idag är jag glad för det.

Svartvit

Haha, känner så väl igen mig i när någon sagt att man inte ska dricka, har verkligen blivit som en liten barnunge som blir jättesur.. Klockan kunde vara 17 på eftermiddagen men sa sambon till mig att jag inte fick dricka så gick jag raka vägen in till sängen och vägrade prata mer den dagen. Herregud haha, så man betedde sig! Som tur är kan man ändras.

Vaniljsmak

God fredagsmorgon! Nu är det helg igen. Har du/ni några planer för helgen? Jag tycker själv helgen brukar vara svårast. I eftermiddag åker vi iväg mot fjälls och kommer inte vara framme fören sent på kvällen. Då ska det skottas, bäras vatten och fixas med en massa annat. När allt de är klart lär jag lägga mig på en gång och så är det inget mer med det. Lördagen är jag däremot osäker på.