Vad gör man istället för att dricka? Man halkar så lätt in på att ta nått glas med vänner som blir fler än så osv.
Jag förstår att jag själv aldrig kommer kunna dricka med måtta eller "för det är gott". En fika blir så jävla tråkig och gå och träna kan man väl också men har någon tips på hur man kan ersätta det sociala i supandet eller vad man ska säga?

Svartvit

I det du skriver, jag var likadan förr. För mig kändes typ allt tråkigt om man inte drack till, spela spel till exempel var ju helt värdelöst om man inte fick dricka samtidigt. Tyvärr vet jag inte hur jag lyckades ändra på det men när man tar sig bort från tankar på alkohol hela tiden så finner man nöje i annat. Hoppas att du finner din lösning.

Kkara

Håller med. Allt kommer ju bli så tråkigt. Och rastlösheten, vad göra av den? ?

AlkoDHyperD

Alkohol kidnappar dopaminreceptorerna och sänker serotoninnivåerna. Enda sättet att känna glädje blir då att dricka alkohol.
Men, ärligt talat, hur glad är du innerst inne när du dricker? Och hur glad är du när alkoholen går ur kroppen?

Vaskamanheta

Det tar väl ett tag att komma underfund med det men slutar oftast med att jag bara isolerar mig om jag inte ska dricka och är ju inte bra heller. Har sagt nu till alla i min omgivning att jag inte ska dricka mer för jag blir som ett monster, är inte första gången de får höra det jag är bara 23 år gammal. Inte druckit sen i helgen bara men man tänker ju på det varje dag flera gånger. Hoppas att jag inte för för mig nått när helgen kommer igen för som sagt, ångesten sitter ju i dagar efter när jag druckit.