Hej på er!

Jag vill inleda med att säga hur glad jag är att hitta detta forum! Fantastiskt steg att kunna få diskutera med andra som upplever eller har upplevt samma problem som jag själv. Känns redan som ett stöd för framtiden.
Lite historik kring min resa till ruinens brant för den som vill veta:
Jag tror att jag är född till missbrukare. Jag har alltid varit dragen till substanser som ger rus (Har dock aldrig rört narkotiska preparat). Det handlar om allt ifrån nikotin i unga år som gav det där kortvariga ruset till tidig alkoholdebut.

I mitten av 90-talet genomgick jag en separation. Den var inte relaterad till alkohol men efter separationen och med dåligt samvete mot barnen, tog drickandet fart. Verkar vara ett klassiskt mönster jag har följt men festande på helgerna som utökas till söndagar. Sista tiden har det även kunnat bli sjukskrivning för att möjliggöra drickande.

Jag har länge legat på ca en flaska vin om dagen under veckorna men helgerna drar iväg ordentligt.
I måndags stannade jag hemma från jobbet och tisdagen gick i ångestens tecken. Med illamående och klassiska abstinensbesvär.
Nu får det vara nog tänkte jag och började googla.
Hittade detta forum och fastnade för känslan att jag inte är ensam längre. Forumet hade stor del i att ”Gröna skylten” inte fick något besök av mig igår.

Ser fram emot ett riktigt seriöst försök att lämna denna skit bakom mig nu tillsammans med er.

Tack så länge!

Pärlan

Välkommen och fint att du hittat hit! Med en liknande resa, ett nyligt beslut och endast 3 dagars nykterhet bakom mig så kan jag bara instämma att det är skönt att forumet finns! :)