Det senaste året har jag druckit allt mer och framförallt har jag druckit i veckorna. Inte varje dag men någon dag veckan. Framförallt dricker jag för att jag känner mig harmonisk när jag är onykter. Känner i princip aldrig samma tillfredsställelse i nyktert tillstånd. Är väldigt ensam och det plågar mig då och då! Har lika svårt att hantera positiva känslor som negativa. Börjar bli oroad över mitt drickande.

Hönapöna

Jag har också alltid druckit på känsla. Känslan av värme, lugn och harmoni har lett till att jag tillslut drack nästintill varje kväll. Jag började också bara med någon dag i veckan vilket ökades på allt eftersom.

Ta den hjälp som finns att få när det gäller att bromsa den utvecklingen du beskriver. Annars kommer en dag då du inte längre kan dricka någonting. Lycka till!

Vanilj

Exakt så är det för mig - harmoni!!! Men min hälsa börjar påverkas och det skrämmer mig! Har druckit 7-10 flaskor i veckan i nästan två år och hur harmonisk jag än känner mig så är jag riktigt orolig för min kropp, så jag vill sluta vardagsdricka. Det kom smygande, utan att jag förstod, först någon dag i veckan plus helg men nu är det dagligen. Så det är bra att du känner redan nu att det finns anledning att bromsa.

Jag uppskattar att du delade med dig och ger mig goda råd! Vet väl inte riktigt vilken hjälp jag behöver men gå och prata med någon tror jag är en bra start!

Tack för dina goda råd och ärlighet! Jag hoppas att vi båda får ett bättre förhållande till alkohol! Önskar dig lycka till!!