hej, ny på sidan och ville dela med mig lite om mig själv:)
Jag har idag kontaktat vårdcentral och bett om hjälp med mitt drickande. Jag dricker kanske en gång i veckan. får dock alltid minnesluckor och brutal ångest, tar massa dumma beslut och säger saker som jag aldrig skulle sagt annars. Mitt beteende är vidrigt. Jag mår lika dåligt efter varje gång, det är hemskt vad man gör mot sig själv. Destruktivt beetende. Min familj och mina vänner blir lidande för att jag mår så dåligt i efterhand, ångesten kan hålla i sig i veckor och har lett till att jag mått väldigt dåligt. Jag har ofta varit sjukskriven på grund av detta och äter ångestdämpande, på grund av alkohol, bortkastade timmar i terapi. Nu är det fan nog. I min släkt/familj finns mycket alkoholism, jag är rädd att om jag inte slutar nu kommer det gå riktigt illa. Jag har aldrig druckit om jag är själv eller om jag inte ska ut. För jag kan inte bara ta en öl. jag dricker aldrig med jobbet eller släkten, skulle inte orka det kaoset det skulle bli i mitt huvud dagen efter. Jag flyr ofta från saker när det blir jobbigt. Inte nu inte längre. Kan jag inte dricka med måtta ska jag inte dricka alls.

Hej
Det känns bra att du har kommit till insikt i tid. Jag önskar att jag gjort likadant då när jag var på väg. Jag önskar dig all framgång på den nyktra vägen.
vänligen
Ikaros