Väldigt ny på det här. Jag ska skriva en liten snutt tänkte jag. Den 3 mars drack jag, en fredag, inte asmycket men jag drack ihop med min sambo och hans vän. 4 mars var vi, jag och min sambo, ute på krogen, å drack. 5 mars sön nykter och bakis. 6 mars, måndag blev det ca 8 öl, det var min sambo som plockade fram ölen, å jag har svårt för att tacka nej.
7 mars nykter å inte bakis. 8 mars, onsdag, drack jag 6 glas vin. 9 mars, torsdag nykter. 10 mars, fredag, drack jag väl ca 1,2 liter vin och blev skitbakis på lördagen. Lördagen ville min sambo drick men jag drack "bara" fyra glas vin. Söndag bestämde jag mig för att inte dricka något denna vecka iaf inte i veckodagarna. Det är på tok för mkt att dricka (fred-lör) måndag, onsdag, fredag och lördag. Som det blev förra veckan. Jag vet.

Skrev sms till honom att jag skulle dra ner på drickat i söndags, Äta mina campral. Å igår ville han prata om detta, å varför jag skrev det smset. Å jag blir liksom lite melankolisk när han tar upp det. Jag erkände att det såklart inte var bra att dricka så mkt förra veckan. Men påpekade att på måndagen och även lördagen var det ändå hans "ide" att dricka.. Å jag går in i en omedveten försvarsställning och påpekar att "ska det bara vara okej när du väljer att dricka en veckodag". Dumt ja. Jag ville ju bara ta 1 max två glas varje gång jag fyllde upp vinglaset den veckan, men det går ju inte, det eskalerade till sex glas, som minst. Han höll räkningen hela veckan..

Jag känner att ju längre det går om än nu bara 4 dagar 5 med idag så blir jag mindre å mindre sugen på att dricka igen, bitvis. Att bara inte ta det där första glaset. Men jag vet inte hur jag ställer mig till att om min sambo skulle dricka på te.x fredag.. Jag känner mig sugen ibland. Pratade med en go vän om detta å hon säger att hon oxå känner sig "sugen" ibland. Inget konstigt med det tycker hon, "det gör väl alla". Skillnade är bara att inte ge efter för suget varje gång..

Hönapöna

Här finns det ett stort stöd. Här kan man också få höra sanningen vilket kan vara smärtsamt men nyttig ibland.

Har du funderat på hur du vill ha det? Nolltolerans eller "normalt" drickande?
Förstod det som att du fått campral utskrivet tidigare men att du slutat ta dem?
Om man delar upp dennsista meningen:
Varför har du fått campral tidigare?
Varför har du slutat äta den?

Att du går i försvarsställning gentemot din sambo är inte så konstigt men det är väldigt bra att du är medveten om det!

Selektiv uppmärksamhet: du har en vän som säger att det inte är så konstigt att man blir sugen när du berättar om din konsumtion (?). Finns det andra som har reagerat annorlunda på ditt drickande som du kanske inte vill ta in?

Tror också, som du påpekar att det är skillnad på sug och sug.

Men som sagt, jättestarkt av dig att du är här nu?