Jag har många år av missbruksproblematik bakom mig, som jag blev fri från för lite över 2 år sedan. Jag har aldrig tidigare druckit särskilt mycket alkohol, men sedan jag slutade med de andra drogerna har konsumtionen fortsatt eskalerat.
De senaste månaderna har jag druckit så mycket att jag inte klarar av min skola, lägenheten är ett bombnedslag och min kropp gör ständigt ont.

Jag vill verkligen förändra både min situation och mig själv, få leva det liv jag känner att jag egentligen identifierar mig med, bakom alla "snabba lösningar". Det är svårt, jag har hamnat i ett umgänge där alkohol och kokain är vardagsmat och trots att jag vet att detta inte är bra för verken mig eller dom är det svårt att bryta.
Om jag slutar träffa dessa människor blir jag helt ensam, vilket skrämmer mig och gör mig ledsen.
Jag bestämmer mig varje dag, men sedan är jag där ändå. Jag försöker kanske inte tillräckligt mycket, men jag hoppas på att kunna motivera mig lite genom att vända mig hit.

Jag har läst lite här på forumet, och alla är så otroligt starka och kämpar på. Det är verkligen inspirerande.

Ellan

Hej och välkommen hit. Jag har träffat på många som sitter på liknande erfarenheter, dvs den gamla drogen ersätts av en ny. Alternativt ett annat beroende. I mitt fall var huvuddrogen alkohol men inser att jag ska vara väldigt försiktig med träning, mat (socker) och arbete. Genom att inte riktigt lyfta på locket och våga se in i oss själva och vad vi går omkring med för känslor är det lätt att ersätta ett beroende med ett annat. Vi stänger bara en ventil med det finns många andra sätt att fly på.
Hur fick du hjälp att bryta ditt förra beroende? Kan du använda liknande verktyg nu?
Jag tenderar att bli tjatig ☺ men genom att vara här på forumet, besöka AA/NA så skapar du nya relationer som kan hjälpa dig att bryta.
Skickar styrkekramar!❤