Jag dricker för mycket. Och har gjort så länge. Har skrivit här förut. Har tre små barn, en i skola och två på dagis.
Ingen utom min man och kanske mina föräldrar vet att jag har problem. Dricker inte varje vecka men när jag dricker blir det alltid för mycket.
Barnen har sett mig full många gånger och jag har sån ångest över det.
Jag har extremt mycket hela tiden, högpresterande och jobbar i princip 150%
Vet inte ens varför jag dricker. Men det förstör så mycket. Som idag. Jag har inte tid att vara bakis!!!! Jag vill inte mer. Har sån ångest och mår dåligt.
Jag har världens finaste liv, underbara barn och fantastisk man. Tänker på att jag aldrig vill att barnen ska växa upp och dricka så här, så varför gör jag det själv?
Så många av mina problem skulle lösas om jag inte drack, så varför gör jag det?
Jag kan inte dricka som andra, ta ett glas och vara nöjd. Jag dricker alltid tills jag stupar. Har gjort bort mig många ggr.
Barnen ser mig oftast bara lite lullig, men nu är det fan nog.
ALDRIG MER. Inte till helgen, inte till semestern, inte till midsommar, jul eller någon annan gång.
Jag ska leva ett alkoholfritt liv!!
Min man dricker nästan aldrig, så det hjälper ju. Han har tyckt att jag druckit för mycket länge och varit på mig. Nästa gång jag får ett sug ska jag ta en promenad....
Vinet ska aldrig mer få förstöra för mig.

Li-Lo

Det har sagts förut men tåls att säga igen. Förändring tar tid. Och det kan ta tid att hitta sitt sätt. Du har nu beslutat dig för att leva alkoholfritt och du har stöd av din partner. Utifrån det du skriver så är en stark motivationsfaktor bilden av hur du vill vara en förälder. Fint. Det gläder mig att du vill berätta om dina erfarenheter här och jag hoppas din tråd tar fart.

Varma hälsningar Li-Lo
Alkoholhjälpen

Välkommen :)

Jag har en helt annan beroendeproblematik men det finns många andra
i din situation som har liknande problem. Det finns många trådar här inne
du kan känna igen dig i.

Jag dricker alltid tills jag stupar: Ja då det gör jag med, jag stupar
i 7-8 dagar och har varit nykter idag i 160 dagar så det går om man
vill förändra. Jag mår väldigt bra i min nykterhet.

Ville bara uppmärksamma dig och säga Hej!

//MM

höstlöven

Vad bra och viktiga insikter. Vi är så många här som är högpresterande, jobbar massor, har familjer, intressen men alkoholen har tagit över på ett negativt sätt. Ingen dömer men peppar varann. Finn styrka i forumet.
Det här fixar du.