Inser att min alkohol konsumtion ökar stadigt! Inga supermängder men mer än riskbruk. Dricker för att minska stressen och få känna mig lugn. Känns ju kanon när jag sitter där med ölen men inte lika roligt nu. Jag som dessutom jobbar som socionom och borde veta bättre! Jag råder ju andra människor men själv, klarar jag inte att ta hand om mig själv. Känner mig ensam och ledsen! Tycker nog en aning synd om mig själv! Jag vill verkligen ha ett bättre liv än det jag har nu! Har bra jobb och en underbar dotter och tur är väl Det! Skulle hemskt gärna vilja träffa en fin tjej för att förgylla tillvaron. Ensam man!

slutanu

Som också dricker för att få känna mig lugn. Lite tragikomiskt egentligen eftersom jag vet att jag får en sådan extrem ångest dagarna efter och är då allt annat än lugn. Konstigt att jag fortsätter dricka när jag vet hur dåligt jag kommer att må. Jag har också en tendens till att tycka synd om mig själv och det är nog bland annat det som vidmakthåller mitt drickande, jag tycker liksom att jag är " värd" ett par glas vin. Det man egentligen är värd är ju att vara nykter.

Jag vet att alkoholberoende inte skonar någon särskild yrkesgrupp. Men för mig är det extremt jobbigt att tänka att jag är både socionom och alkoholist. Jobbigt, för att jag känner mig falsk. Sitter på jobbet och ger goda råd och sedan gör jag precis tvärtom när fredagen kommer. Blir en extrem konflikt i min hjärna!

Hoppas att du snart mår bättre och att fortsättningen av dagen blir fin!

Tack för att du delade med dig! Känns skönt att veta att det finns fler som tänker som jag. Det gör det inte lättare av att jag liksom du hjälper människor. Jag känner mig inte falsk utan jag är bra på mitt jobb. Känner mig dock ofta otillräcklig! Min dag blev hyfsad! Tränade 2 timmar och tittade på morden i midsomer. Skriv gärna igen om du vill?

slutanu