Hej allesammans. Varning för lång text.
Jag är 19 år och har redan fått nog av den destruktiva påverkan som alkoholen haft i mitt liv, när den intages på nattklubb, hemmafester och andra sociala sammanhang. I princip alla mina misstag och annat dumt händer på fyllan och jag ältar dagligen om dem, jag kan få flashbacks från en dumhet och rycka till. I princip handlar det om att jag blir en helt annan människa på fyllan, jag dricker alltid tills magen säger nej, till och med lite till efter det ibland. Jag snackar med främlingar, jag blir av med mina kompisar och bara yrar runt. Jag köper onödigt mycket drinkar och annat på krogen bara för att skryta med det. Jag kan inte äta något på fyllan heller, då magen är proppfull och förgiftad av alkoholen.
Jag hittar aldrig ett mellanläge eller en måttlig fylla, trots att jag gång på gång säger till mig att ta det lugnare nästa gång. Det är allt eller inget varje utekväll. Så fort det rinner ner en öl eller två så finns det ingen broms på dricktåget. Dagen efter är i 99% av fallen horribel. Jag har stor depression och enorm ångest, blandat med stor huvudvärk och kräkfärdig mage. Hela den dagen är det också svårt för mig att äta och dricka. Det enda som går ner är chips, vatten och läsk (dock kan jag aldrig dricka samma läsk som jag druckit kvällen innan med alkohol t.ex. aldrig dricker jag Cola om jag druckit rom och cola kvällen innan). Som sagt jag skämmer ut mig fullständigt, folk som jag kanske träffat en gång behandlar jag som om de vore mina bästa vänner och oftast slutar det med att de skrattar åt mig och jag mår så dåligt psykiskt av sådana minnen i efterhand. Det har till och med gått så långt att jag ibland sjukanmäler mig till skolan efter en helg ute, för att jag vill att folk ska "glömma bort" helgen så att de inte minns mig, en gång var jag borta en hel vecka.
Jag vet inte riktigt vad jag vill säga med denna texten, jag ville bara dela mina tankar om mitt drickande med någon någonstans. Har ni tips på hur man begränsar sig på krogen eller på saker som kan göra mig mindre berusad (förutom att dricka mindre naturligtvis). Något måste förändras i alla fall, men jag vet inte hur och det blir väldigt svårt att begränsa mig själv när jag går ut med andra kompisar som också dricker mycket men som ändå håller sig relativt "nyktra". Saken blir inte bättre av förfester med dryckeslekar och hetsdrickning. Fortsätter jag ner för detta spår känns det som att jag kommer ha skämt ut mig för hela min omkrets snart...
Tack om ni läste hela vägen hit, dela med er av era historier och tips, alltid skönt att relatera till något eller någon.
/Deppdrickare