Länge sedan sist men nu är jag här igen, ödmjuk med vetskap om mitt missbruksbeteende och beronende.
Långa perioder kan jag avstå alkohol men sedan så kommer längtan... Visst mår man ganska bra av lite alkohol..? Och så är jag där igen. Provar en kväll. Det gick ju bra det här, inga problem. Provar igen en vecka senare (för det gick ju bra sist!) och det går ju finfint! Nästa gång, visst drack jag lite igår men om jag tar lite i dag gör ju inget för det gick ju bra sist... Så är jag fast igen. Idiot!

Men hur hanterar man ett missbruksbeteende? Det får bli min nästa utmaning för det gäller inte bara alkohol utan mat, tobak osv. Perfekt skulle ju vara om jag kunde aplicera beteendet på träning! Nu är jag tyvärr lat så det blir till att jobba extra på det... Men det borde bli min målsättning. Måste bara hitta dit. Men i och för sig så skulle det ju fortfarande vara ett missbruk, om än nyttigare.

Ja, ja, får ta en dag i taget och försöka hitta min motivation! Idag har jag ingen men förhoppningsvis i morgon.

Önskar er en harmonisk kväll. Kanske hörs vi igen.