Full på jobb, gravid, hjälp!

Aurora

Hej!
Finns det någon som jag? Känner mig desperat, ensam och olycklig! Jag är en högutbildad kvinna på 36 år som väntar mitt första barn. Förra våren genomgick jag öppenvårdsbehandling för alkoholmissbruk, Gick ok men jag var för rädd för att berätta och erkänna allt jag gjort. Smygdrack en del också. Min sambo kräver noll-alkohol. Blev gravid i augusti och har trots detta lyckats bli berusad 4- 5 gånger (i smyg), är livrädd för att ha skadat barnet, hur kan man bara bete sig så här?? I veckan smygdrack jag på jobbet (gymnasielärare) och fick till min stora fasa klagomål från elever (heregud), de sa att de inte skulle berätta något om det inte hände igen. Jag förnekade och sa att jag var trött etc, men gud var jag mår dåligt. Är livrädd för att möta dem nästa vecka. Sambon vet inte hur illa jag betett mig, gravid och full och full i skolan. Jag känner att jag går sönder... Barnets föds i maj, måste undvika alkohol. Känner mig bara så förtvivlad och vågar inte prata med någon för att förklara hur hemsk jag är och förklara varför jag mår dåligt, skyller på "gravid-depression". Stackars sambo, stackars ofödda och stackars elever, jag är så oerhört ledsen för att svika allt och alla, och livrädd. Jag vet inte vad jag förväntar för svar, skulle bara vilja veta om det finns någon mer där ute som har betett sig lika illa som jag och som kanske kunde vilja vara med och stötta varandra??

Malvina