Nu hände det igen! Iförrgår så drack jag så mycket att jag hade minnesluckor efter kl 20 på kvällen! Så jävla pinsamt! Vet inte hur jag kom hem eller vad jag gjort! Så himla läskig känsla! Länge sen jag hade en sån kväll! Började dricka kl 11 på dagen och sen bara fortsatte det! Någon som varit i samma sitts? Hur tusan reser man sig upp igen efter en sån smäll?

Svartvit

Har jag lyckats med liknande saker. Total blackout, det ända man vet är det man ser i telefonen, vad man skrivit och vem man ringt till. Jag raderar alltid sånt snarast möjligt utan att kolla för noga. Sen brukar jag ligga i sängen två dagar med ångest och bakfulla. Men ju fler dagar som går, desto mer bleknar ångesten. Finns nog inte många som inte gjort något man får ångest över på fyllan, men de flesta är upptagna med sig själva och fundera på vad de själva gjort och bryr sig förmodligen inte jättemycket om vad du eller jag gjort. Jag brukar även tänka att jag ska visa de människor som sett mig i det tillståndet, att jag egentligen är en snäll, trevlig och skötsam människa. Och är det så man är hädanefter så är det de som folk kommer tänka på, inte att man var för full någon gång.
Även om det är jobbigt nu så blir det bättre efter relativt kort tid. Upp igen och kör på så ska du se att det blir bra igen! Kram

slutanu

Mååånga gånger har jag vaknat upp med total blackout. Det är verkligen ingen rolig känsla men ångesten kommer att gå över. När jag tittar i min backspegel så skulle jag ibland önska att man kunde komma ihåg den känsla av ångest man hade efter en sådan kväll, när man är sugen på att dricka igen. Jag är lite av en expert på att förtränga de minnena när jag är sugen på att dricka igen. Och tyvärr vaknar jag ofta upp på precis samma sätt igen, med blackouts och ångest som får mig att vilja kliva ur min egen kropp. Men på fredagen är den ångesten som bortblåst och jag börjar dricka igen. Ångest söndag, måndag, tisdag, börjar må bättre på onsdagen och på torsdagen mår jag prima. Och så har jag börjat om igen på fredagen, druckit lördag också, Ångest söndag måndag tisdag, mått bättre på onsdagen, mått prima på torsdagen och på fredag dricker jag igen osv osv...

Och Guldram, du har säkert inte gjort något som andra fortfarande får och tänker på. Ångesten ligger nog hos dig själv. Jag får extrem ångest av kontrollförlust, att jag inte minns vad jag sagt eller gjort. Men det är väldigt sällan som någon annan har reagerat på att jag varit dum eller konstig.

Stor kram

guldram1

För erat stöd! Känns skönt att inte vara ensam i denna härva! Blir bara så trött ibland att man gör om samma misstag om och om igen! Jo ja vet att man är en hos människa bakom fyllan liksom! Känns bara så jobbigt att inte så många förstår det! Jaja, nu tar i nya tag igen!