Säga vad man säga vill så hjälper alkohol mot olycka. Iaf en kort stund. Sen kommer svettningarna och skammen. Jag har sedan några år kämpat med min önskan att bli fri från sprit, min önskan att dö snabbt och smärtfritt och känslan av när en elitidrottares kropp sviker en och bara levererar smärta och otillräcklighet. Om ni orkar så är det här mitt försök att skriva mig frisk, att skriva bort känslan av att jag har passerat syftet med mitt liv och lika gärna kan ta ett så hårt grepp om whiskeyflaskan att det tar slut snart. I morse förstod jag varför jag dricker och det finns en seger i det. Har ni tålamod nog att läsa så gör det. Jag lovar inte ett lyckligt slut, men jag behöver någon som ser vad jag tänker.

Tofsvipan

Känner igen mig i det du skriver. Är nu inne på min femte dag. Har kämpat med detta länge, vet inte hur det kommer att sluta denna gång. Men efter bara fem dagar mår jag så otroligt mycket bättre både psykiskt och fysiskt. Så håll ut och fortsätt skriva här!

Hej och välkommen hit.

Vi ser vad du tänker <3 och vi förstår.

Har det gått så långt, som du beskriver att du känner, så är att ta hjälp av terapeuter och läkare förmodligen det enda möjliga sättet att
bryta det destruktiva mönster du skriver om. Skulle du våga det? Har du redan försökt att söka hjälp?

Vänligen

MM

Troy08

Hej och tack!

Nja jag har inte sökt hjälp rakt av. Kanske hoppats att någon ska upptäcka det. Jag skulle ha svarat ärligt om någon läkare hade frågat när jag var där i andra ärenden. Men... jag gör det i smyg. Jag skäms för att jag inte klarar att stå emot

Troy08

Att de få minuter av glädje och välmående som spriten ger följs av timmar av ångest borde ju räcka som övertalning att sluta. Men jag gissar att ni förstår mig när jag beskriver min tanke som kommer på kvällen; " bara ett stort glas så kan jag sova/slappna av sedan"
Men det stannar ju aldrig där även om det egentligen räcker. Idag ska jag inte(DU SKA INTE DIN JÄVLA IDIOT!!!) dricka på kvällen efter träning och sjukgymnastik. Skänk mig en tanke runt 22 så får jag ett litet incitament att inte göra er besvikna

Gunda

Hej Troy, ser att du tagit en alias som var lika som en kille hos dr Phil för ett tag sen, En idrotskille som hade varit superstjärna i sin sport men som efter framgången inte fick den uppmärksamheten som han ville, då tog han till drogerna. Vet inte hur det gått för honom, men det var fruktansvärt illa då jag såg programmet, såg du programmet? Jag vet att han fick hjälp på många sätt, förhoppningsvis mår han bra i dag.
Att söka stöd utifrån har du ju börjat med nu och det är kanon, här finns massor med öron och förståelse, skriv och läs det har hjälpt mig. Men har man kommit så pass långt i sitt missbruk så kanske det är viktigt att få hjälp av kunniga personer, kanske avgiftning på ett vettigt sätt. Att sluta tvärt kan ge svåra biverkningar och då är det bra att vara där det finns kunnig personal som har varit med förr och kan hjälpa på rätt sätt.

Jag har en liten tanke. Hjärnan våran blir ofta provocerad av ordet Inte. Den hör det tvärt om. Du kanske kan lägga om tanken till något annat tex "I dag ska jag sova utan alkohol" m.m sen att du är arg på dig själv läser jag ju och det är ju iof bra början. Men försök tänka snälla tankar om dig, Du behöver ta väl hand om dig, du är din bästa vän, det är den ena vännen som finns i hela ditt liv från vaggan till graven. Var rädd om dig.
Kämpa på och ta hand om dig!

Troy08

Det var en märklig slump... med namnet.
Men tack snälla. Jag ska verkligen tänka på det du skrev. Att jag kan. Jag har ju byggt mycket av mitt liv på att klara det ingen annan kunde inom min nisch! Verkligen, tack!!

Gunda

förstår att du har en jätte kämpig tid och jag förstår också att du kämpar liksom vi andra.
Håll ut och hoppas att mina ord kan ge dig en tankeställare över att du ska vara snäll med dig
visa dig att du kan om du vill. Bollen ligger alltid hos oss även om vi tar hjälp utifrån.
Jag hejar på dig, jag och många andra.
Ha en bra kväll!

Gunda

Hur har du det? Ett tag sen du skrev, hör av dig, vi finns här för dig!