Hej jag har insett det går inte längre. Jag måste sluta dricka. Dricker var och varannan dag håller uppe i några dagar i bästa fall. All tid går åt att planera när jag ska dricka mitt jobb och familj blir lidande när jag går runt i min dimma full ,bakis.
När jag supit 3-4 dagar och sen ska hålla mig nykter så får jag extremt dålig sömn och hjärt klappning. Men nu får det vara nog drack 2 små glas vin och 2 3.5öl i kväll inget som man blev påverad av mer än att varva ner lite försiktigt så kanske det går att sova några timmar i natt.Imorgon startar jag mitt nya liv utan sprit och det får fan vara nog nu med sprit jävulen amen.

Anna72

Hej! Jag känner igen mig i din situation. Dricker ibland alla dagar i veckan men inte så mycket. Eller så dricker jag 2-3 dagar men alldeles för mycket. Alkoholen har tagit över mitt liv. Jag får extrem ångest och hjärtklappning dagen efter och ibland kör jag på igen. Jag har snart förstört alla mina familjerelationer. Vänner var det länge sedan jag hade. Vi skulle kunna peppa varandra till ett liv i nykterhet.

drickerensam

bra beslut! var inte rädd för när du får dålig sömn o hjärtklappning av att du låter bli - det är kroppen som behöver vänja sig. och var inte hård mot dig om du råkar halka dit trots ditt beslut. ta nya tag om det händer!

njut av ditt nya liv och ditt beslut!

Mickenolla

Denna dag har varigt full av ångest varför är jag inte som de flesta andra som kan sitta i solen och dricka en öl eller ett glas vin! Det är ju så mysigt men jag tar det där glaset och sveper det snabbt och sen fyller jag ett till som oftast inte blir så gammalt.
Anna 72 klart vi kan försöka peppa varandra det ser ut som vi är i liknande situation jag vet att jag kan klara mig från A i veckan men när fredagen kommer då vet jag att det blir extremt svårt att inte ta en sväng inom systemet. Tidtagare när jag försökt sluta så har jag tagit en dag i tagen men nu är mitt mål att hålla mig nykter över helgen som kommer och det kommer nog att sätta hårda prövningar för A-djävulen är en lömsk typ.