Jag är ny här, Jag har druckit regelbundet i ca 7år,, vet att det ända rätta är att sluta helt men vet inte hur ja ska bära mig åt,, hittar alldid ngn anledning att köpa ngra öl..trött på mig själv o mitt beteende,, har fin fru o fina barn vill bara bli kvitt alkoholen men det har mig som i ett järngrepp....ngn som känner igen sig.??mvh

Liten stor

Jag och säkert många fler! Bra att du hittat hit, känns som ett bra första steg. Jag ångrar att jag inte tog tag i det tex via vården och antabus förra augusti när jag började följa detta forum. Men det finns nog många vägar att lyckas, jag har inte gjort det ännu men heja dig nu!

Evigt ung

...till att köpa/dricka alkohol är jag en mästare på! Varje helg (ibland mitt i veckan också) har jag en eller flera anledningar att dricka vin. Min favorit är att livet ska vara en fest (för att kompensera att man är så "duktig och arbetsam" annars) Jag hörde ett program på radio för många år sen. Hasse Kvinnaböske Andersson berättade att han bestämt sig för att bara röka när det var fest. När han kom på sig själv med att räkna en regnig måndagsförmiddag som fest insåg han att han var en inbiten nikotinist! ? Kanske är det så med oss med alkoholberoende också att vi är bra på att hitta anledningar och ursäkter för att få lov att dricka?