I dag är det tufft, mår inte alls bra. Efter 5 dagars drickande i min ensamhet, familjen varit iväg och jag har varit själv hemma. Istället för att hinna göra massa saker som jag planerat göra så blev det bara massa vin och berusning dessa dagar :( Liksom passade väl oå när ingen var hemma som kunde såras..
Men nu måste jag ta tag i mig själv och mitt alkoholberoende som hållit på i många år.
Jag har jobb och som sagt familj, är mamma till 3 tonåringar, ja, en av dem vuxen.
Allt känns nu skakigt och jobbigt. Har städat bort allt efter mina destruktiva dagar hemma och hoppas det inte syns allt för väl på mig vad jag gjort medan dem varit bortresta.

Känner igen det du skriver om allt du planerat att göra men du började dricka istället och kunde inte sluta. Men nu skall du ta tag i dig själv skriver du och jag vill ge dig lite pepp för det är exakt vad jag själv kommit fram till att jag måste göra.

Har tänkt denna tanke så många gånger men nu får det vara nog. Jag har också tonårsbarn och om inte annat så måste vi ta kontroll över alkoholen för deras skull. Eller rättare sagt, för att våra relationer med barnen ska bli bättre! De senaste åren har jag många gånger inte orkat bry mig om deras läxor t.ex. eller att bara sitta ned och prata med dem för att jag varit bakis och trött och bara velat vara ifred. Det är inte okej. Jag växte själv upp med en mamma som var s.k. skåpsupare.

Så försök att komma över ångesten över allt som inte blev av de här dagarna du var ensam. Stryk ett streck över det och blicka framåt, ta en dag i taget och köp absolut inte hem någon alkohol!

Kram

Syrenbuske

Tack Allegra!Ja, alkoholen har verkligen stått i vägen för mycket!! Men det är slut på det nu, vill inte må så här längre, det är inte värt att det, alkoholen hjälper för stunden.. Dagen har varit tuff men vet att det blir bättre, och absolut som du skriver, inte köpa hem någon alkohol, det gäller att inte ta det först glaset. När det värsta har lagt sig så måste jag hitta en strategi hur jag ska bemöta suger när det kommer..