har varit ifrån alkohol och droger i 2 veckor snart tror jag, jag orkar inte räkna. men har ett sånt sug och jobbiga tankar, minnen 24 / 7 ... när fan ska ångesten och tankarna försvinna, äter antabus med och jag vägrar ge upp!! men fan vad svårt och tufft det är. det har aldrig varit såhär svårt innan... vill dricka men ändå inte blir idiot

Bedrövadsambo

Jag har förstått att det verkligen är svinsvårt. Men en sak är säker - tankens kraft är stark. Om du tänker "fan vad jobbigt, det går inte att stå emot" blir det mycket svårare än om du försöker fokusera på det positiva. Något positivt upplever du väl efter två veckor? När jag och barnens pappa separerade våndades jag massor över "ensamveckorna". Hur skulle jag palla att Inte träffa mina barn varje dag? Men jag valde att fokusera på det positiva - slippa passa fritidstider, slippa laga mat om jag inte ville, mindre tvätt och mindre stök osv. Kanske en haltande parallell, men det är bara ett exempel på att man med tankens kraft kan övervinna svåra förändringar.

Man kan välja att "måla fan på väggen", skönmåla, eller måla något mer realistiskt... allt det påverkar nog hur det sedan blir i verkligheten, tänker jag.