Hej igen, det var ett tag sedan.

Hade en tråd här innan där jag ville lugna ner mitt drickande så att jag kunde börja bete mig i sociala miljöer där alkohol är inblandat. Det har faktiskt hjälpt mig mycket och mina fyllor har blivit mycket mer lugna och balanserade. Tills igår. Igår fick jag ett sådant sug på att bara dricka mig odrägligt full, vilket jag också gjorde. Detta på grund av att min start på sommaren har varit turbulent. Jag har inte druckit något alls förrän igår under hela juni (förutom studenten) men jag blev snabbt deprimerad då jag hade kärleksproblem och tagit studenten som lämnade ett hål i mitt liv, jag kände att jag inte hade något syfte med mitt liv längre. Jag bara låg i min säng hela dagarna och grät mig till sömn men jag drack aldrig. Förrän igår, då jag bestämde mig för att bara supa ihjäl mig för att slippa alla bekymmer för en stund och jag kunde inte ångra det mer än vad jag gör just nu. Jag är självmordsbenägen så in i helvete så här dagen efter. Fylle-sms skickades igår som är förbannat pinsamma idag, SOM ALLTID!!! När ska jag lära mig, när ska jag växa upp, när ska jag få mer självinsikt, insikten att jag inte klarar av alkohol och kommer aldrig att göra det heller. Nu vill jag nästan bli nykterist för det här duger inte längre, när jag väl trillar dit så trillar jag djupt ner som fan. Jag är nu 99% säker på att jag vill fira midsommar nykter, men har svårt att se hur jag ska lyckas med detta. kommer väl ta en öl sen glira ner för samma gamla jävla spår som alltid.

Läser ni detta, så bara ge någon sorts kommentar av något slag, allting hjälper just nu. Det uppskattas något enormt när jag ser kommentarer av andra här, det läker verkligen såret som jag har inombords. Jag är så psykiskt instabil nuförtiden...

SkåneTösen

Vi har alla varit där du är nu. Jag har varit där sååå många gånger. Var inte så hård mot dig själv, det är svårt att komma tillrätta med sina alkoholproblem och man faller på vägen. Men du har ju klarat nästan en hel månad nykter vilket är jätte starkt jobbat särskilt med tanke på att du just nu är inne i någon slags kris. Just nu är nog det enda du kan göra är att rida ut ångesten. Försök att äta ordentligt och dricka vatten. Bädda ner dig med någon lättsam film eller något. Det går över.
Gjort är gjort men du kan välja hur du vill ha det framöver. Ta lärdom av detta och tänk på hur dåligt du mår av att dricka när suget kommer.
Kanske borde du söka hjälp. Det går att förändra sin relation till alkohol, det finns många bevis för det på detta forum. Det är jättetufft i början, men om man kämpar på så blir det lättare med tiden jag lovar. Läs och skriv. Det hjälper att sätta ord på sina känslor. Vi finns här för att stötta dig.

deppdrickare

Tusen tack för ditt stöd, du förstår inte hur mycket det verkligen betyder att läsa när andra uppmuntrar en. Jag behöver någon proffessionell som jag kan prata ut med och har behövt det i ett par månader egentligen för att kunna reda ut vem jag är och dylikt. Jag ska ta tag i det så fort jag bara kan nu för annars är jag rädd att jag kommer gå i en djup livskris för jag är så sårbar just nu. Jag skriver dagbok för mig själv där jag lovar mig själv saker och sätter upp regler för olika grejer t.ex. då att jag inte ska gå "all-in" och att jag ska tänka på hur jag mått andra gånger men så fort jag dricker lite så skiter jag fullständigt i det vilket är jävligt dåligt. Känner bara för att skrika och svära åt mig själv för dum man är och sedan brista ihop i gråt.

Jag måste verkligen söka hjälp och våga ta hjälp, jag är väldigt hemlighetsfull av mig och delar aldrig med mig av min psykiska hälsa.

Nu babblar jag på igen men i alla fall tusen tack SkåneTösen, du är en underbar person oavsett vad någon säger!

SkåneTösen

Har själv kämpat med min psykiska hälsa. Har en gränpsykotisk diagnos och har ångestproblematik. Man behöver hjälp med sådant. Så det är jättebra att du är inne på det spåret. Mitt mående har blivit oerhört mycket bättre sedan jag slutade dricka. Der förvärrar ju alla andra problem också.
Idag är jag mycket friare, missbruk är ett fängelse. Ta ett steg i taget nu. Du kommer fixa detta!

Lorentz

Hej
har själv kämpat med hälsan och drickandet i många år och visst finns det en koppling mellan hur man mår och dricker, jag prövar själv nu hypnos för att komma till rätta med A, det fungerar så att man köper ett USB med en massa sessioner som man lyssnar igenom och en vänlig röst hjälper en att komma rätt, det är inte bara A som behandlas utan lika mycket avstressning och att må bra osv. (länk borttagen, redigerat av admin)

Lycka till i Midsommar nu / Lorentz

Svartvit

Har också gjort såna saker, och dessutom grejer som varit tusen gånger värre, tyvärr.. Alla gör vi misstag ibland, så är det. Res dig och gå vidare så fort du orkar, ångesten kommer avta som tur är!

Sinnituss

Du är inte ensam, vira en filt om dej och var snäll mot dej själv. Vissa dagar är tuffare än andra. Är det tufft så kommer det bättre dagar framöver.
Kram ❤️