Gick fullständigt in i väggen sista dan på jobbet innan semestern. Har druckit sen dess och väldigt mycket innan. Vaknar på morgonen vid fem och tar det lite lugnt i sängen, sen går jag upp och ångesten kommer, hjärtat slår som satan och jag tar en promenad där jag flera gånger tänker att jag skall fråga en främling om hjälp, tror att jag håller på att få en hjärtattack. Går istället hem och deicker vin på balkongen för att få lite ro... känner att det här är så pinsamt att inte kunna kontrollorera mig. Har en tid på vårdcentralen på fredag, men jag har aldrig fått nån hjälp där förut. Om jag inte blir sjukskriven är jag sugen på att säga upp mig. Min familj består av en bror med familj som har ett semesterhus 10 meter från en vingård... det dricks ju en del på semestern, men de är kontrollerade så det är lugnt, men nu sitter jag hemma och super själv. Hur fan bryter man det här? Jag var väldigt motiverad inför semestern, men det har gått åt helvete för jag får ångest hela tiden och enda sättet att bryta den är vin.

Liten stor

Jag har varit nära att säga upp mig och allt möjligt och själv varit nära utbrändhet men bestämde mig för att ordna upp a-problematiken först och ta övriga beslut sen. Kanske kan funka för dig med att ge dig själv en vit vecka (med stöd och råd från vården) först och släppa alla andra tankar? Man (iaf jag) tänker helt olika när man är inne i alkoholspiralen (där man dricker för att dämpa ångest som sen ger mer ångest osv) jämfört med när man kommit ur det värsta och tänker mer nyktert och klart.

Heja dig!

Bedrövadsambo

Om du har ångest pga utmattning så blir den bara hundra gånger värre om du dricker! Det lättar för stunden men kommer sen tillbaka med en enorm kraft. Se till att äta bra, vila, sova om du kan, motionera och försöka bara vara. Sitt i en stol rakt upp och ner. Men sluta dricka - det gör bara allt värre!

Tofslan

`Ångesten blir bara värre med alkohol! Du har viljan, nu är det bara att ta tag i det. Som Liten Stor säger, ta en vecka eller månad vit för att se hur du mår. Du kommer må bättre, jag lovar. Jättebra att du har tid på vårdcentralen, hoppas du får den hjälp du behöver denna gång.

Hortensia

Så jävla konstigt att jag förra helgen kunde hålla mig, körde lite extremsport och drack typ fyra avslagna öl och sov riktigt gott för en gång skull. Nu är det bara nattsvart. Är ju full nu så då är det hyfsat ok. Imorgon blir det skit igen.